האם מבחני הרבנות יחזרו להיות מוכרים כתואר ראשון?

לאחר ששר החינוך הקודם קיצץ בדרגת השכר של מחזיקי תואר רק, במשרד החינוך יקימו ועדה שתבחן השוואת דרגת הרבנים לבעלי תואר ראשון

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/01/16 16:39 כב בטבת התשעו

האם מבחני הרבנות יחזרו להיות מוכרים כתואר ראשון?
דוברות משרד החינוך, צילום: דוברות משרד החינוך

בפגישה שנערכה בשבוע שעבר (ה') בלשכתו של הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, בהשתתפות סגן שר החינוך, הרב מאיר פרוש ומנכלי"ת משרד החינוך מיכל כהן, הוחלט על הקמת ועדה שתבחן הגדלת הכרה במבחני הרבנות הראשית לצורך קבלת דרגת שכר המקבילה לתואר ראשון.

הפגישה באה בעקבות החלטתו של שר החינוך לשעבר שי פירון, להפחית את הניקוד הניתן למבחני הרבנות הראשית, לצורך קבלת דרגת שכר המקבילה לתואר ראשון, כך שדרגת השכר שקיימת כיום אינה זהה בין המורים מהמגזר החרדי למורים מהמגזר הכללי.

בתום הפגישה, סוכם כי תוקם וועדה מקצועית שתביא את ההמלצות להגדלת ההכרה במבחני הרבנות הראשית לישראל ובה ישתתפו נציגי משרד החינוך ונציגי הרבנות הראשית שידונו ויביאו את ההמלצות בפני ראשי המשרדים.

התכנית היא שדרגת השכר תעלה ותעמוד על אותו הסכום שקיים כמו אצל בוגרי תואר ראשון, כך שמי שיעבור את מבחני הרבנות הראשית יחשב כאדם בעל תואר ראשון.

הרב הראשי לישראל וסגן השר פרוש בירכו על הקמת הוועדה וציינו את תקוותם כי המורים במערכת החינוך שנבחנו במחני הרבנות הראשית יקבלו את ההכרה להם הם ראויים. גם מכוני ההכשרה במגזר החרדי בירכו על הקמת הוועדה וציינו כי המורים במגזר החרדי סובלים מאפליה לעומת מורים במגזר הרחב ותקוותם כי המצב ישתפר.