האם יש קשר בין הון לשלטון גם בעלוני השבת?

הרב ישראל רוזן מתייחס לפרשת הסחיטה באתר האינטרנט החרדי "בחדרי חרדים" וטוען כי ייתכן וגם בעלוני השבת המגזריים קיימת זיקה פסולה בין התוכן הפרסומי-מסחרי לתוכן העצמאי

חדשות כיפה אורי פולק 18/04/12 13:25 כו בניסן התשעב

האם יש קשר בין הון לשלטון גם בעלוני השבת?

בעקבות חשיפת פרשת הסחיטה באתר האינטרנט החרדי הפופולארי "בחדרי חרדים", טוען הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", כי גם בעולם עלוני פרשת השבוע המופצים ברוב בתי הכנסת בישראל, ייתכן קשר ברור בין זירת התוכן המסחרי-פרסומי בעלונים, לבין התוכן העצמאי המתפרסם בהם.

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו", מסביר הרב רוזן כי "באי בתי הכנסת מכירים את הצפתם בעלוני-שבת, אשר הפכו במידה ניכרת לעיתונות לכל דבר. כולם, למיטב ידיעתי, ניזונים ממודעות פרסום המתחרות זו בזו בניקור העין והכיס, ויש לשער שקיימת תחרות עזה על 'תיקי הפרסום' של גופים מוסדיים ועסקיים רבים".

לדבריו, "הושמעה טענה כללית, שאין לי דרך ולא עניין לבודקה, שגם בערוץ תקשורתי זה (עלוני השבת - א.פ) יתכן קשר בין פרסום לתוכן, בין 'הון לשלטון'".

הוא מציין כי במסגרת תפקידו כעורכו הראשי של העלון "שבת בשבתו", הוא מתחייב כי לעלון "יש אג'נדה מבחינת התכנים וקוים אדומים מבחינת מודעות הפרסום". הוא מצהיר כי בעלון "אין שום זיקה כספית בין פרסום לתוכן, לא הייתה כזו מעולם, ואם תוצע - אסתלק מיד מכל תפקידיי בעלון. האתיקה היא מדאורייתא".

בהתייחסות לפרשת הסחיטה ב"בחדרי חרדים", טוען הרב רוזן כי "לשון-הרע היא תאווה עמוקה אפילו אצל חרדים. הם גם מוכנים לסגור ענין בתשלומי 'לא יחרץ' טבין ותקילין. צרפו שתי 'אמיתות' אלו והרי לכם תרגיל מבריק-מסריח שהיא החשד כלפי מפעילי האתר 'בחדרי חרדים'".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן