האם יהיה מרתון נפרד בירושלים?

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, הגיש לראש העיר יוזמה חדשה שתגבש פעילות ספורטיבית מותאמת לציבור הדתי. אלעד מלכא: "אני לא מצליח לראות שיהיה לזה ביקוש".

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 28/02/16 16:45 יט באדר א'

האם יהיה מרתון נפרד בירושלים?
Rob Wilson / Shutterstock.com, צילום: Rob Wilson / Shutterstock.com

בעוד שבועיים יתקיים מרתון ירושלים. חבר מועצת העיר אריה קינג החליט בעקבות דיון ארוך, שיש צורך לקיים פעילות ספורטיבית גדולה מטעם העירייה, שתפנה גם לציבור החרד"לי בעיר, שלא מעוניין להשתתף בפעילות מעורבת.

"אני הגשתי לראש העיר דרישה כזאת, מכיוון שיש הרבה אירועי ספורטי שלא מתאימים לציבור הדתי והחרדי ועל רקע זה ביקשתי להתחיל לחשוב על אפשרויות נוספות" סיפר קינג ל'כיפה'.

קינג אמר כי ישנו ציבור גדול מאוד שמעוניין בפעילות, שלטענתו, מוגדרת כצנועה יותר "הציבור מעוניין שיהיה מירוץ ובו מקצה לנשים ומקצה לגברים, הגיע הזמן לפתוח את האפשרויות לציבור שמקפיד על ההפרדה גם בפעילות ספורטיבית. זה ציבור לא קטן וציבור מכובד. זה ציבור שרוצה להיכנס למעגל הספורט אבל הוא לא מסוגל כי זה נעשה במעורב, והלבוש במקרים רבות לא הולם. ראש העיר הסכים ועכשיו אני יושב על ניסוח היוזמות".

אלעד מלכא, חבר מועצת העיר, אמר בתגובה כי עד היום לא התקיימה פעילות רשמית מופרדת מגדרית, והוא אינו מאמין שכך צריך להיות "דיברו על מירוץ אופניים, ששם קיים גם מסלול לבני ישיבות ולא הבנתי למה אי אפשר לחבר את זה יחד עם הציבור החרדי, כי יש גם מירוץ אופניים לחרדי".

מלכא טוען כי כבר קיימות פעילויות ספורטיביות שמתאימות למגזר הדתי בהיבטים שונים: "עד לרגע זה נכון להיום אין פעילות ספורטיבית נפרדת רשמית של העירייה. יש שעות שחייה נפרדות ושעות נפרדות לחדרי כושר אבל לא משהו בסגנון הזה. אני לא מצליח לראות אירוע גדול עבור הציבור הדתי בהפרדה שיש לו ביקוש, אלא אם כן, קינג מתכוון לציבור החרדי".

חנן רובין, חבר מועצת העיר, מוסיף לדבריו של מלכא וטוען כי דרך "הפרדת הפעילויות" לא יוצרת אחדות בין התושבים:"העמדה שלנו בהקשר הזה, זה לנסות ולמצוא דרך להתאים את הפעילויות הקיימות ולא ליצור עוד פעילות שיפרידו. ואני רואה הבדל גדול בין הציבור החרדי, לבין ציבור דתי לאומי שהוא לא מחפש את הדברים האלה".