האם ח"כ גילאון תומך ב'תג מחיר'?

נוער מרץ צבע את הכניסה ללשכת הרב עמאר ומהמשטרה נמסר שהם ייחקרו באזהרה. כל זה לא מפריע לח"כ גילאון לתמוך במעשה ולכתוב:"גאה בכם. מאוד". האם גם נוער הגבעות יקבל ממנו תמיכה דומה?

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/16 15:13 יט בחשון התשעז

האם ח"כ גילאון תומך ב'תג מחיר'?
פלאש 90. הדס פרוש, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

"הלילה תלו אלמונים דגל ישראל מחוץ ללשכה של איש ציבור ואף צבעו את הכניסה בצבעי כחול ולבן". לו היה קורא ח"כ אילן גילאון ממרץ, דיווח דמיוני זה, באחד מכלי התקשורת סביר להניח שהיה קורא למשטרה לעצור את הפורעים ולמצות עימם את הדין. האם נהג כך גם היום, כשנודע שפעילי מרץ צבעו את כניסת לשכתו של הרב עמאר בצבעים המזוהים עלם הקהילה הלהט"בית? במקרה הזה התשובה ברורה.

הלילה כאמור, צבעו, נציגים של צעירי מרץ, את המדרכה בכניסה ללשכתו של הרב הראשי לירושלים ואך תלו את דגל 'הקהילה הגאה' סמוך לדלת. זאת כתגובה לאמירות הקשות שאמר הרב על הלהט"בים בסוף השבוע האחרון כשכינה אותם "כת של תועבה". במשטרה כבר הודיעו שהצעירים ייחקרו באזהרה, אך מבחינת ח"כ גילאון, אין עם המעשה שום בעיה. בדף הפייסבוק שלו פרסם היום ח"כ גילאון את תמונתם של אנשי מרץ לצד 'פרי יצירתם' וכתב: "צעירי מרצ בירושלים השאירו הלילה הפתעה קטנה לרב עמאר, זה שחושב שלהט״בים הם ״כת של סוטים״. גאה בכם. מאוד".

(צילום: צילום מסך מהפייסבוק)

אך לא כולם היו מרוצים מהפעולה הלילית של צעירי מרץ. עו"ד איתמר בן גביר פנה בצהריים למשנה לפרקליט המדינה עו"ד עמית אייסמן, בדרישה "לעצור את אנשי מרצ שביצעו פעולת "תג מחיר בירושלים" וריססו בגרפיטי את משרדי הרבנות הראשית והמועצה הדתית בירושלים". לדבריו, "פעילי מרצ גם חיבלו ברכוש המועצה, ואף הפיצו תמונתם גלויי פנים כאשר הם מתגאים בביצוע המעשה".

במכתבו למשנה לפרקליט המדינה ציין בן גביר: " אני פונה אל אדוני בהמשך לאירוע החמור בו אנשי מר"צ בפנים גלויות ריססו גרפיטי, חיבלו במבנה והטילו אימה ופחד על לשכתו של הרב הראשי לירושלים. אין לי ספק כי אילו היה מדובר בנערי גבעות המרססים במסגד וזהותם הייתה ידועה הם היו נעצרים ואדוני היה נותן לחקירתם עדיפות ומן הסתם היו נתונים כעת במרתפי השב"כ. הרב הראשי לירושלים אינו פחות חשוב ממופתי מוסלמי, מעשה התועבה שעשו אנשי מר"צ אינו פחות מפגיעה בקודשי דת המקודשים למסולמים ואודה לאדוני אם יורה על פתיחת חקירה באופן מיידי".

על אף פנייתנו, תגובתו של ח"כ אילן גילאון טרם נתקבלה.