האם ועדה בראשות מנכ"ל משרד רוה"מ תתיר פתיחת עסקים בשבת?

ועדה מיוחדת שדנה בפעילות עסקים בשבת בת"א תניח בקרוב שלוש הצעות לפתחה של הממשלה. בכולן יותרו פתיחת עסקים בשבת בחסות החוק. נציג ש"ס בעירייה: "אף אחת משלושת החלופות לא באה בחשבון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/08/16 11:03 כ באב התשעו

האם ועדה בראשות מנכ"ל משרד רוה"מ תתיר פתיחת עסקים בשבת?

ועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה אשר מורכבת ממספר מנכ"לי משרדים ממשלתיים, תציע בקרוב לממשלה שלוש הצעות להסדרת פעילות העסקים בשבת בת"א. כך פורסם היום בגל"צ. ע"פ שלושת ההצעות תותר פתיחת עסקים ביום המנוחה אך במינונים שונים במה שעלול לעורר סערה חדשה.

ההצעה הראשונה של הועדה המורכבת ממנכ"לי משרד הפנים, הכלכלה, המשפטים והדתות, היא לקבל את עמדת עיריית ת"א המציעה לפתוח 160 עסקים בעיר. ההצעה השניה היא להוריד ב 20% מההצעה הראשונה, משמע לאשר פתיחת 128 בתי עסק בשבת. ההצעה השלישית היא ללכת במתווה של שר הפנים לשעבר, גדעון סער, שהסכים בזמנו לאשר פתיחת חנויות נוחות ומתחמים בודדים בלבד. כאמור בכל אחת מההצעות שתבחר הממשלה יצא שעסקים יהיו פתוחים בשבת במסגרת החוק.

חבר מועצת העיר ומנכ"ל תנועת ישראל חופשית, מיקי גיצין, התייחס להצעות המדוברות ואמר כי "על הממשלה לכבד את ההחלטה הדמוקרטית של מועצת העיר ולאפשר פתיחה מתונה של עסקים בשבת. מצד אחד העיר לא תהפוך להיות כביום חול ומצד שני היא תאפשר לתושביה לקנות בקבוק מים בדרך לים".

נציג ש"ס בעיריית ת"א, אלנתן נתן, מתנגד בתוקף לכל הסדר שיוביל פתיחת עסקים בשבת "אף אחת משלושת החלופות שוועדת המנכ"לים הולכת להציע לא באה בחשבון - אין הבדל אם אלה 100 עסקים, 120 עסקים או 150 עסקים. נתנגד לכל פתיחה של עסק בשבת בעיר תל אביב".