האם וועדת הבחירות תפסול את חנין זועבי וברוך מרזל?

בימים האחרונים הוגשו עתירות נגד מועמדותם של חנין זועבי וברוך מרזל לכנסת ה-20. ועדת הבחירות תדון היום בשאלה האם לפסול את מועמדותה של חנין זועבי. מרזל: .צביעות במיטבה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/02/15 09:32 כג בשבט התשעה

האם וועדת הבחירות תפסול את חנין זועבי וברוך מרזל?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שעות ספורות לפני שוועדת הבחירות תדון בעתירה לפסול את מועמדותה של חנין זועבי, הודיעה אתמול בערב מפלגת המחנה הציוני כי תתמוך בעתירה לפסילתה, זאת לאחר שבתחילת השבוע התלבטה בנושא.

בשבוע האחרון הוגשו עתירות לפסילתם של חנין זועבי וברוך מרזל, המזוהים כסמנים השמאליים והימניים הקיצונים של המועמדים לכנסת, וועדת הבחירות תדון בעתירות.

העתירה נגד חנין זועבי הינה בעיקר על רקע התבטאויותיה בעבר נגד חיילי צה"ל, בין היתר במבצע צוק איתן ובמבצע שובו אחים, אז אמרה שחוטפי ורוצחי שלושת הנערים אינם טרוריסטים.

העתירה נגד ברוך מרזל שהוגשה על ידי ארגוני שמאל קיצוני ומפלגות השמאל הוגשה על רקע טענה כי מרזל פעל לאורך השנים כפעיל מרכזי של תנועת כ"ך ומעולם לא התנער מדרכה של התנועה באופן פומבי ורשמי. בנוסף נטען כי הוא מסית לגזענות.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין קבע אתמול בערב כי אין מסה ראייתית קריטית שתאפשר פסילת מועמדותו של מרזל לכנסת אך ציין כי הראיות שהובאו במסגרת הבקשה הן משמעותיות ומטרידות יותר, והדברים והמעשים המיוחסים למרזל הם קשים וצורמים ביותר.

בין היתר נכללו בבקשה לפסילת מרזל דברים שאמר נגד יו"ר ועדת הבחירות סלים ג'ובראן בשבוע שעבר, אך בתגובה אמר מרזל כי העובדה כי הוא מקלל גם את דב חנין, חבר מפלגת חד"ש, מוכיחה כי אינו גזען.

לאחה זגזוג הודיעו אתמול בערב במחנה הציוני כי יתמכו בפסילת זועבי ומרזל תוך שהם מציינים כי "אנו מסתייגים מהתבטאויותיה הקשות של ח״כ זועבי כמו גם מהגזענות שמייצג ברוך ברזל, אך נמתין לעמדת היועמ"ש על פסילת שני אלה על מנת לגבש החלטה סופית".

מנגד הגיב מרזל לדברים ואמר "הם מפחדים ! מדובר במחנה אנטי ציוני שאם היה מתנגד לפסילתי הייתי צריך לעשות חשבון נפש.אין להם התנגדות שטיבי וזחאלקה יהיו בכנסת אבל אותי הם רוצים לפסול, צביעות במיטבה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן