האם הרב עמאר ימונה לרב הראשי לירושלים?

לקראת תום תקופת כהונתו ברבנות הראשית ולאור העיכוב המתמשך למינוי רב ראשי לירושלים, עלה שמו של הרב שלמה עמאר כמועמד מוסכם לתפקיד. לשכתו: קיבלנו פניות, אך לא נראה שזה יצא לפועל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/08/12 19:26 כא באב התשעב

האם הרב עמאר ימונה לרב הראשי לירושלים?
יחצ, צילום: יחצ

האם הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, ימונה לתפקיד רב העיר ירושלים? על פי דיווחים מפי מקורביו של הרב עמאר ולקראת תום תקופת כהונתו הראשונה של הרב הראשי לישראל, מתכוונים גורמים בלשכתו להריצו לתפקיד רב העיר ירושלים - ובכך לשים סוף לעיכוב המתמשך מזה כעשור בו לא מכהנים רבנים ראשיים לעיר.

על פי הדיווח שפורסם באתר האינטרנט החרדי "כיכר השבת", ציינו גורמים ברבנות כי הרעיון עלה לאחר שכשלו הניסיונות להאריך את כהונת הרבנים הראשיים בקדנציה נוספת, באמצעות מה שמכונה ׳חוק הרב עמאר׳ ולאור העובדה כי הולך ומתקרב מועד פקיעת כהונתם של הרבנים הראשיים המקשה משפטית להעביר את החוק, שכן הוא מסתמן כחוק פרסונאלי אשר לא יעבור את מבחן בג"ץ.

בלשכת הרב עמאר ציינו בתגובה לפרסום כי "אכן קבלנו פניות בתקופה האחרונה שהרב יכהן כהרב של ירושלים אבל לא נראה שזה דבר שיצא לפועל, בעיקר בגלל שמרן רבינו עובדיה יוסף מעוניין בבנו הגאון הרב יצחק שיכהן כרבה של ירושלים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן