האם הרב מצגר יתמודד בשנית על תפקיד הרב הראשי?

הרב הראשי הכחיש מספר פעמים כי בכוונתו להתמודד לכהונה נוספת, אך ייתכן והעברת "חוק עמאר" בכנסת תאפשר גם לו פתח חוקי להתמודדות על התפקיד - בסיכויים לא רעים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 09/06/13 21:02 א בתמוז התשעג

האם הרב מצגר יתמודד בשנית על תפקיד הרב הראשי?
א.ב-cc-by, צילום: א.ב-cc-by

האם הרב הראשי יונה מצגר בדרך להתמודדות על כהונה שנייה בתפקידו כרב ראשי לישראל? גורמים בסביבתו של הרב מצגר אומרים כי במידה ו“חוק עמאר“ יעבור בכנסת ויאפשר למעשה לרב ראשי להתמודד לכהונה נוספת, ייתכן והוא יחליט להתמודד לכהונה נוספת בתפקיד.

לא מדובר בתרחיש בדיוני, למרות הצהרות עבר של הרב מצגר, שהודיע כי אין בכוונתו להתמודד לכהונה נוספת, גם אם תיווצר קונסטלציה חוקית שתאפשר זאת. ואולם, הרב מצגר ניסה להתמודד לתפקיד רבה של אנגליה והוא מנסה לבחון אפשרות להתמודד לתפקיד רבה של חיפה - עם סיכויים נמוכים למדיי. כיוון שכך, ייתכן והוא ינסה להתמודד לתפקיד פעם נוספת.

הרב דוד לאו, המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, התייחס לאפשרות הזו בראיון לרדיו ”קול חי“ בסוף השבוע האחרון וקבע כי הוא יתמודד לתפקיד - גם מול הרב מצגר וגם מול הרב יצחק דוד גרוסמן. ”במסגרת שיעורי התורה שאני מוסר במקומות רבים, אני מקבל תהודה חיובית מכל שדרות הציבור לפעילותי התורנית. כל יהודי שמכיר ומוקיר את פועלו מביע את תמיכתו“, אמר הרב לאו, ”אני מכיר את הגוף הבוחר ואם אחליט להתמודד אני סבור שאני ראוי ומתאים וכבודם במקומם מונח“.