האם הרב מיכה הלוי יתמודד לתפקיד הרב הראשי לירושלים?

מקורבים טוענים שהרב מיכה הלוי שוקל להתמודד לתפקיד. הרב הלוי מצידו טוען שהדבר אינו עומד על הפרק וכי הוא שוקל לפרוש מתפקידו לטובת כהונה מחודשת כראש ישיבה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/10/14 13:52 יא בתשרי התשעה

האם הרב מיכה הלוי יתמודד לתפקיד הרב הראשי לירושלים?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ככל שתאריך הבחירות מתקרב נכנסים עוד ועוד שמות אפשריים כמועמדים לתפקיד הרב הראשי לירושלים. שנה וחצי לאחר שנבחר לתפקיד רב העיר פתח תקווה, עולה שמו של הרב מיכה הלוי כמועמד אפשרי לתפקיד הרב הראשי לירושלים.

יצחק נחשוני, עורך עיתון חרדי טוען כי הוא מועמד אפשרי לתפקיד במידה והמועמד המוביל כיום, הרב אריה שטרן, לא יוכל להתמודד בסופו של דבר. “בציבור הדתי לאומי חוששים מפסילתו של הרב אריה שטרן, ברגע האחרון, בשל העובדה שתעודת הכושר שלו אינה ברת תוקף, וכדי להאריך אותה צריכה מועצת הרבנות להתכנס. למרות ההכחשות מכינים שם אלטרנטיבות, כולם שמות שצריכים להיות מקובלים על הרב חיים דרוקמן, שעומד גם מאחורי המועמדות של הרב שטרן", הוא אומר ומבהיר כי אחד המועמדים שעשויים להיות מקובלים גם על החרדים הוא הרב מיכה הלוי.

הרב הלוי מצידו טוען בנחרצות כי אינו מתכוון להתמודד לתפקיד ומציין כי הוא שוקל לפרוש מתפקידו כדי לשוב לכהן כראש ישיבה. “נראה מה יהיה, מי אמר שאני אמשיך בכלל ברבנות", הוא אומר בדברים שפורסמו באתר כיכר השבת. “אני ממשיך לכהן כראש ישיבה ויום אחד בהיר יכול להיות שאחליט לחזור להיות ראש ישיבה כפי שהייתי לפני כן".

עוד הוא מבהיר כי "אני נשאר בעיר פתח תקווה ולא חסר לי כלום. אני ממש לא מתכוון ללכת לשם ואני לא יודע מה זו השמועה הזו", עם זאת יש לציין כי הרב הלוי התמודד לתפקיד רב העיר פתח תקווה רק שישה שבועות לפני הבחירות ועל כך לא מופרך להניח כי ייתכן שיתמודד בסופו של דבר. “אני לא ראוי לירושלים", אמר הרב הלוי. “תנו לי עוד כמה שנים בפתח תקווה". הרב סירב לומר מה יקרה במידה ורבני הציונות הדתית יציעו לו להתמודד זמן קצר לפני מועד הבחירות ואמר "אני אסביר, הגיעו אלי רבני פתח תקווה לפני הבחירות. התייעצתי ואמרו לי שצריך לעשות זאת. לא באו אלי אנשי ירושלים ואני חושב שירושלים זקוקה לתלמיד חכם גדול כמו רבי אשר וייס, ירושלים צריכה אנשים חכמים ממני".

יש לציין כי למרות חרושת השמועות סביב שמות מועמדים אפשריים לתפקיד הרב הראשי האשכנזי בירושלים, ביניהם גם ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, כל עוד הרב אריה שטרן יוכל להתמודד לתפקיד לא יהיה רב מהציונות הדתית שיתמודד נגדו. מקורבים לרב שטרן אמרו לאחרונה ל'כיפה' כי הבעיות, אם היו כאלו, קרובות להיפתר והרב שטרן יהיה הרב הראשי של ירושלים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן