האם הרב יצחק לוי יחליף את הרב דרוקמן?

מי שכיהן בעברו כשר וח"כ מטעם המפד"ל ו"האיחוד הלאומי", מסתמן כיורשו של הרב חיים דרוקמן, שסיים באחרונה שמונה שנות כהונה כראש מערך הגיור. הרב לוי: עדיין שוקל את מועמדותי לתפקיד

חדשות כיפה אורי פולק 29/03/12 11:57 ו בניסן התשעב

האם הרב יצחק לוי יחליף את הרב דרוקמן?
רפי בביאן-cc-by, צילום: רפי בביאן-cc-by

מי יתפוס את מקומו של הרב חיים דרוקמן, שסיים באחרונה שמונה שנים בתפקידו כראש מערך הגיור הלאומי במשרד ראש הממשלה? העיתון "מקור ראשון" מדווח הבוקר כי המועמד המוביל לתפקיד הוא הרב יצחק לוי, לשעבר שר וח"כ מטעם המפד"ל ו"האיחוד הלאומי", המוסכם על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והרב הראשי שלמה עמאר.

על פי גורמים בכנסת המצוטטים בעיתון, המינוי יתבצע במסגרת "דיל" שבין ש"ס וישראל ביתנו. בתחילה קידמו בישראל ביתנו את מועמדותו של הרב שוקי רייך, ראש כולל ישיבת תורת יוסף המתגורר באפרת, אך מאחר ובאופן זמני מונה לתפקיד הרב יצחק פרץ, מקורבו של הרב עמאר, הנושא ירד מסדר היום. נכון לעכשיו, בש"ס לא פוסלים את האפשרות שבסופו של דבר המינוי הזמני של הרב פרץ יהפוך לקבוע.

גורמים בישראל ביתנו הסבירו כי הרב לוי אמור להמשיך בקו הפתוח והליברלי שיישם הרב דרוקמן במערך הגיור. גם בסביבתו של הרב עמאר הסכימו כי הרב לא צפוי להתנגד למועמדותו של לוי, אבל הדבר דורש עוד כמה הסכמות. "ברגע שתהיה הבנה עם כולם, כולל אנשי ישראל ביתנו ואנשי צוהר, לא תהיה בעיה. הרב יצחק לוי הוא ידיד וחבר והרב עמאר מאוד מעריך ומוקיר אותו", הסבירו מקורבי הרב עמאר.

הרב לוי ציין כי פנו אליו ואמר כי "אם זה יהיה מציאותי אני אתייחס לזה, אשקול זאת. שאלו אותי אם אהיה מעוניין. עוד לא נתתי תשובה. אני צריך עוד ללמוד מה התפקיד כולל ומהן הדרישות. ברגע שזה יהיה מעשי אדבר על כך בצורה הרבה יותר רחבה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן