האם הרב אריה שטרן לא כשיר לתפקיד הרב הראשי לירושלים?

מבוכה לציונות הדתית ערב הבחירות לתפקיד הרבנות הראשית בירושלים. ייתכן כי למועמד הציונות הדתית הרב אריה שטרן אין הסמכה לרבנות. דובר הרב שטרן: בעיה טכנית ושולית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/09/14 20:32 כג באלול התשעד

האם הרב אריה שטרן לא כשיר לתפקיד הרב הראשי לירושלים?
GFDL, אריאל הורוביץ, צילום: GFDL, אריאל הורוביץ

חודש בלבד לפני הבחירות לראשות רבנות ירושלים, מתברר כי ייתכן כי לרב אריה שטרן אין הסמכה לרבנות, כך מתפרסם הערב (ה') בnynet.

בבדיקה שהתקיימה ברבנות ירושלים עלה כי תעודת הכשירות של הרב שטרן, מועמד הציונות הדתית, פגומה, מאחר שניתנה על בסיס בחירות בעל פה ולא בכתב כנדרש, זאת מבלי שהוכר כ'גדול בתורה'. למעשה, היעדר ההסמכה מונעת ממנו כהונה כרב עיר, דבר שיותיר את הציונות הדתית ללא מועמד, ויגנוז מועמדות בעלת סיכויים גבוהים לבחירה לתפקיד רב עיר ציוני דתי. בשעות האחרונות פועלים אנשי הרב שטרן לנסות להכשיר את מועמדותו במחינה משפטית.

כזכור, לפני כחודש, בתום עשור ללא רב ראשי לעיר נקבע תאריך לבחירות לרבנות ירושלים ב-כ"ז תשרי, 21 באוקטובר 2014. הרב שטרן הינו מועמד מוביל, הנתמך גם על ידי ראש העיר ניר ברקת, שר הדתות נפתלי בנט וסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן. בחנוכה הקרוב יגיע הרב שטרן לגיל 70, הגיל המקסימלי להגשת מועמדות לתפקיד, ועל כן מאיצים הגורמים השונים את הליך הבחירות. מנגד, פועלים גורמים חרדיים על מנת לדחות את הבחירות, ומעט לאחר ראש השנה צפוייה להתקבל תשובה לגבי עתירה בנושא של סיעת יהדות התורה.

הבעיה כרגע היא שבשל גילו, הרב שטרן לא יכול לבקשת את דחיית הבחירות עד מיצוי הניסיונות להכשיר עצמו לכהונה, ומנגד אם הן יתקיימו במועדן, יתכן כי לא יוכל להגיש מועמדות בגלל היעדר הסמכה מתאימה.

דובר הרב שטרן: “תעודת הכושר לרב עיר של הרב אושרה על ידי מחלקת הבחינות של הרבנות הראשית לישראל. גם אם ישנה בעיה מסוימת הרי שהיא טכנית, שולית ופתירה. מדובר בניסיון נוסף של הפוליטיקאים החרדים למנוע את בחירתו של הרב, שלא יצלח כמו כל הניסיונות הקודמים. הרב אריה שטרן יהיה רבה הראשי של ירושלים".