האם הרבצ"ר מודר גם מטקסים דתיים בצבא?

באופן מפתיע תא"ל הרב קרים לא הגיע לחנוכת בית הכנסת שנערכה היום (ב') בבסיס חטיבת הקומנדו. ל'כיפה' נודע שבזמן הטקס הוא ביקר בגדוד 'נצח יהודה' ובגדוד המעורב 'אריות הירדן'

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/02/17 15:09 י בשבט התשעז

האם הרבצ"ר מודר גם מטקסים דתיים בצבא?
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

היום (ב') התקיימה חנוכת בית הכנסת בבסיס חטיבת הקומנדו בבית ליד, אך במקרה או שלא, הרב הצבאי הראשי תא"ל הרב אייל קרים, לא כיבד בנוכחותו את האירוע. מדוע הוא לא בא? ל'כיפה' נודע שבאותו הזמן הוא ערך ביקור בגדוד 'נצח יהודה' ובגדוד המעורב 'אריות הירדן'. גורמים ברבנות הצבאית משוכנעים שמדובר "בהנחיה מגבוה".

בעבר, נהגו הרבנים הצבאיים הראשיים להגיע באופן תדיר לטקסים דתיים, כדוגמת חנוכות בתי כנסת. לאחרונה, אומרים אותם גורמים ל'כיפה' כי הרב קרים ממעט לפקוד אירועים בעלי גוון דתי. על פי התרשמותם מדובר בהוראה מהדרגים הגבוהים בצבא, שככל הנראה אינם מעוניינים שהרבצ"ר בפרט ורבנים צבאיים בכלל, "יאפילו" על דמות המפקד בצה"ל, גם לא בטקסי דת.

יש לציין כי מספר כלי תקשורת כולל 'כיפה' ניסו בחודשים האחרונים לראיין את הרבצ"ר החדש, גם לפני שנכנס לתפקידו, אך הבקשות נתקלו בסירוב לרוב בטענה שהרב קרים עמוס ואינו פנוי. עם זאת, ל'כיפה' נודע שבתקופה האחרונה מרבה הרבצ"ר לערך ביקורים בגדודים המעורבים, יחד עם דובר צה"ל אלוף מוטי אלמוז, היוהל"ם תא"ל שרון ניר ולעתים גם עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט. רק בחנוכה האחרון הדליק הרב קרים נרות עם לוחמי ולוחמות הגדודים המעורבים וכאמור, גם היום הוא סייר בגדוד 'אריות הירדן' ולא השתתף בטקס חנוכת בית הכנסת של חטיבת הקומנדו.

(צילום: דובר צהל)

האלוף אלמוז, שמונה לאחרונה גם לראש אכ"א, ותא"ל ניר מקדמים בחודשים האחרונים במרץ רב את נושא שילוב הלוחמות בצה"ל ומשבחים רבות את הגדודים המעורבים. לרב קרים יוחסו בעבר מספר אמירות נגד שירות נשים בצה"ל, מה שהוביל לעתירה לבג"ץ נגד מינויו. העתירה לבסוף נמשכה, אך רק לאחר שהרבצ"ר הבהיר במסמך מיוחד את דעותיו, בין היתר בנושא זה.

מדובר צה"ל נמסר כי "הרב הראשי לצה"ל נכנס לתפקידו לפני כחודשיים ומאז מבקר בכלל יחידות הצבא בזרועות, באגפים ובפיקודים השונים. מטבע הדברים לא נפרט את מכלול השיקולים הנשקלים בקביעת הלו"ז של הרב הראשי לצה"ל".