האם הרבנות תשלול לאל על את הכשרות?

הרבנות הראשית מאיימת לשלול את הכשרות של חברת תמ"מ, חברה הבת של אל על, המספקת מנות מזון לחברות תעופה מובילות בישראל

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/01/16 08:29 יא בשבט התשעו

האם הרבנות תשלול לאל על את הכשרות?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרבנות הראשית לישראל מאיימת לשלול את הכשרות של חברת תמ"מ, חברה הבת של אל על, המספקת מנות מזון לחברות תעופה, אם אלו לא יגיעו לשימוע דחוף שיערך היום (ה') במשרדי היחידה להונאה בכשרות. כך פורסם באתר nrg.

במכתב, שנשלח על ידי רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור ההונאה בכשרות, נכתב כי "ראש אגף הכשרות הארצי, הרב יעקב סבג, מתקשה מזה יותר משבוע להזמינכם לפגישה במשרדנו על פי בקשתכם, והמלצת גורמים במשרד לשירותי דת, על מנת לשבת עם הגורמים המקצועיים באגף הכשרות אשר היו עמכם בקשר רציף לצורך יישום נהלי הכשרות המתבקשים על ידנו מזה תקופה ארוכה ללא הועיל".

יוחאי זימן את מנכ"ל החברה, אמיר שוצמן, בהתראה של 24 שעות בלבד, בעקבות ככל הנראה, הפרה בנהלי הכשרות. יוחאי שיגר איום ברור לעבר חברת תמ"מ והבהיר כי "בהיעדר מענה, בדעתנו להודיע על הסרת אחריותנו מכשרות תמ"מ תוך 72 שעות מעת שליחת מכתב זה".

הסכסוך בין הרבנות הראשית לחברת תמ"מ הינו בסוגיות הקשורות לשינוע האוכל ממפעלי החברה למטוסים במהלך השבת. חברת תמ"מ אינה מוציאה את האוכל משטח המפעל בשבת, בעקבות הוראות הרבנות לפני מספר שנים, הפתרון שנמצא בחברה הוא אחזקת המנות במקררים המוצבים מחוץ למפעל, ומשם הם מועברים לאזור הטענת המטוסים על ידי עובדים יהודים, דבר אשר אסור על פי הנהלים של הרבנות.

מחברת אל על נמסר כי הם יגיעו לשימוע:" אין לנו מה להסתיר. נפעל על פי נהלי הרבנות הראשית".