האם המשרד לשירותי דת גנבו רעיון מ´המחסל מספר 1´?

האסיר אבנר הררי, המכונה ´המחסל מספר 1´ טוען כי המשרד לשירותי דת גנבו ממנו רעיון לניווט בבתי עלמין. "ההמצאה שלי. זה ממש לא יפה לגנוב רעיון"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/03/14 08:51 כב באדר ב'

האם המשרד לשירותי דת גנבו רעיון מ´המחסל מספר 1´?
Shutterstock, צילום: Shutterstock

האם המשרד לשירותי דת גנבו את הרעיון לאפליקציית ניווט בבתי עלמין מאסיר? כך טוען לפחות אבנר הררי, המכונה 'המחסל מספר 1'.

בשבוע שעבר חשפו במשרד לשירותי דת פיילוט לאפליקציה ממוחשבת לניווט בבתי עלמין. על פי התוכנית, המיושמת כעת רק בבית העלמין בעכו, יזינו המבקרים את פרטי הנקבר בעמדה ממוחשבת ויקבלו בפלט מודפס מפה המכוונת למיקום הקבר.

הבוקר (ב') מתפרסם בידיעות אחרונות כי האסיר אבנר הררי, המכונה 'המחסל מספר 1', אשר מרצה שש שנות מאסר בכלא רימונים לאחר שהורשע בקשירת קשר לרצוח עבריין אחר, טוען כי הרעיון לאפליקציה הגיעה ממנו וכי המשרד לשירותי דת גנב את הרעיון.

"ההמצאה שלי", הוא טוען. "אני בטוח שהם קראו על הרעיון בכלי התקשורת בשנה האחרונה. זה ממש לא יפה לגנוב רעיון".

בשנה החולפת דיווח הררי באמצעות פרקליטו כי הגה רעיון לפתח אפליקציית ניווט חדשנית תחת השם 'איזי ווי' שתאפשר לנווט בקלות במקומות צפופים כמו קניונים, בתי חולים ובתי קברות. הידיעה פורסמה במספר כלי תקשורת על מנת לסייע למצוא להררי משקיעים. לדברי עורך דינו הוא אף צלצל מתא הטלפון הציבורי בכלא לאנשי תוכנה ופיתוח על מנת לקדם את הפרויקט.

עורך דינו, אבי עמירם, הוציא מכתב לסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן בו ביקש "להימנע מלעשות שימוש ברעיון ש'נגנב' על ידי אנשי משרדך, אשר עושים בו שימוש שלא כדין".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה לידיעות אחרונות: "הנהלת המשרד הנחתה את הגורמים המקצועיים במשרד לקדם את מיפוי בתי הקברות. איננו מכירים את טענותיו של עו"ד עמירם, והן תיבחנה מול הלשכה המשפטית במשרדנו". לטענת גורמים במשרד, לא רק הררי טוען שהפיתוח שלו, אלא גם גורמים במועצה הדתית בעכו, גורמים בבית העלמין תל רגב ושתי חברות פרטיות נוספות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן