האם בתי הקפה מנצלים את פסח כדי להעלות מחירים?

ברשתות רבות החליטו להעלות את מחירי הקפה והמשקאות החמים לקראת פסח. ברשתות הקפה הגדולות טוענים: המחירים האמירו בשל יוקר המוצרים הכשרים לפסח

חדשות כיפה אורי פולק 09/04/12 17:37 יז בניסן התשעב

אביב הגיע, פסח בא - ואיתו עלייה תלולה במחירי המזון בבתי הקפה ובמסעדות. לא רק מחירי המזון האמירו השבוע, כי אם גם מחירי הקפה ויתר המשקאות החמים, בכ-10% לכוס קפה ממוצעת ונטולת קמח מצה. בעוד הלקוחות טוענים כי הרשתות הגדולות רק מנצלות את ההזדמנות כדי לגבות מכולנו מחיר, בעלי העסקים טוענים כי המחירים האמירו בשל יוקר המוצרים הכשרים לפסח.

ברשת "קפה קפה" המונה 115 סניפים בכל רחבי הארץ, זינק מחיר הקפה בכ-15% בממוצע. קפה הפוך קטן עולה 15 שקלים (במקום 13) והפוך גדול 18 שקלים (במקום 16). בסקר מחירים שהתפרסם היום בעיתון "דה מרקר" עולה כי גם ברשת "קפה ג'ו" חלה עלייה של כ-7% במוצרים השונים, כמו למשל ארוחות הבוקר. מחירי העוגות הכשרות לפסח זינקו ביותר מ-10% לכ-32 שקלים בממוצע.

לצד רשתות נוספות ובתי קפה פרטיים באזור המרכז ובירושלים, דווקא ברשת "ארומה" (בתל אביב ומחוצה לה) החליטו שלא לשנות את מחירי הקפה והמשקאות ולדרוש תוספת של שלושה שקלים עבור לחמנייה כשרה לפסח, המצטרפת אל הסלטים השונים.

ברשתות הקפה הסבירו כי עליית המחירים הינה פועל יוצא של התייקרות המוצרים הכשרים לפסח. ברשת "קפה קפה" ציינו כי "במהלך חג הפסח ישנה עליית מחירים נקודתית של כ-5-10% זאת כפועל יוצא של מחירי המוצרים הכשרים לפסח וכל הנלווה לכך, כמו למשל כלים מיוחדים להגשה בפסח. התפריט המוצע בסניפי הרשת במהלך החג רלוונטי אך ורק עבור ימי החג ולאחר מכן יוחזרו התפריט והמחירים שקדמו לחג".

גם ב"ארומה" הסבירו כי מחיר קמח המצה הוא הסיבה לעליית מחירי המזון ובקפה ג'ו מארומה תל אביב נמסר כי הרשת מגישה כריכים כשרים לפסח והמחירים עלו כתוצאה ממחיר קמח המצה. ב"קפה ג'ו" הדגישו כי "מי שמעלה את המחירים זה היצרנים ולא אנחנו. צריך להבין שגם היצרנים ללא ממציאים - החומרים שהם מייצרים מהם בפסח אכן יקרים יותר והיצור הינו לתקופה מוגבלת בלבד מה שמייקר את העלויות".