האם בימין יצליחו לשחזר את עצרות הענק של שנות ה-90?

מארגני עצרת הימין נערכים במלוא המרץ לעצרת שתיערך במוצאי שבת הקרובה במטרה להאפיל על עצרת השמאל אליה הגיעו על פי ההערכות כ-30 אלף איש בלבד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/03/15 10:01 יז באדר התשעה

האם בימין יצליחו לשחזר את עצרות הענק של שנות ה-90?
מיכל אביאור - סוכנות תצפית, צילום: מיכל אביאור - סוכנות תצפית

יום לאחר הפגנת השמאל בכיכר רבין נערכים כבר בימין במלוא העוז לעצרת הימין שתתקיים במוצאי שבת הקרוב שלושה ימים לפני הבחירות כשהמטרה היא להאפיל על כנס השמאל שלמרות השקעות הענק של גופים מחו"ל לא הצליח לסחוף יותר מ-30-50 אלף גם לפני כלי התקשורת האוהדים ביותר.

"ארגוני v15 ומיליון ידיים נכשלו בכוונתם להוציא את ההמונים אל הרחובות על מנת להביא לשינוי פוליטי. המאמץ האדיר שעשו ארגונים אלה להוציא לרחובות את השמאל והמרכז של המפה הפוליטית הישראלית לא הצליח להביא לכיכר רבין אלא כ 30,000 איש. מדינות אירופה, ארגונים ותנועות ממדינות אירופה, תקציבי עתק, התגייסות של ידיעות אחרונות בצורה כל כך בוטה כדי לקרוא לציבור להגיע, קידום העצרת בכל ערוצי הטלוויזיה, כל המאמץ האדיר הזה, הביא לעצרת בינונית שחסרה בה חום והתלהבות", הגיבו מארגני הפגנת הימין.

המארגנים שמבינים שככל הנראה לא יקבלו את חיבוק התקשורת כפי שקיבלה הפגנת השמאל והם עושים מאמצים רבים לגייס משתתפים רבים ככל האפשר כדי ליצור עצרת שיקשה להתעלם ממנה. המארגנים הצביעו על כך שבעמוד הפייסבוק של ידיעות אחרונות קודם סרטון של ארגון השמאל 'מיליון ידיים' הקורא להשתתף בעצרת.

בקרב הימין מחו גם על נאומו של מאיר דגן בעצרת השמאל ששודר בכל כלי התקשורת. העיתונאי קלמן ליבסקינד, כתב אתמול לאחר הכנס בדף הפייסבוק שלו: "לו הייתי כותב כאן את מה שאני חושב באמת על השופט סלים ג'ובראן, שדרש שנראה את נאום נתניהו בקונגרס באיחור של חמש דקות, אבל מאפשר להעביר הערב את נאומו של מאיר דגן מככר רבין בשידור חי, הייתי נכנס לכלא למאסר עולם על העלבת עובד ציבור בנסיבות מחמירות".

במסגרת ההיערכות והניסיון לסחוף כמה שיותר משתתפים בעצרת יצאו ראשי עיריות ומועצות אזוריות ומקומיות ביו"ש ורחבי הארץ בקריאה לציבור להגיע לעצרת בהדגישם כי "מדובר באחת ממערכות הבחירות הגורליות שידעה המדינה".

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל קרא אף הוא להשתתף בעצרת הימין ואמר כי "הסכנה ברורה ומוחשית ואין לנו את הפריבילגיה לשבת כל אחד בביתו מתוך הנחה שמה שהיה - הוא שיהיה. זה הזמן להילחם ולהגן על הבית. כנגד כל ההתקפות נדרשת עמידה תקיפה ובטוחה בצדקת דרכנו. זעקה ציבורית ותמיכה רחבה במפלגות הימין, תיתן את הכוח לממשלה להביע עמדה ברורה המחזקת את ההתיישבות כנגד כל הכוחות המערערים את בסיסה".

לדברי המארגנים המייצגים עשרות ארגוני ימין שצפויים להשתתף בעצרת, עצרת ענק של הימין תבהיר באופן סופי מי המיעוט ומי הרוב ותמנע את השלטת קול השמאל על הממשלה הבאה.