האם אלי ישי יחזור לש"ס?

בימים האחרונים פועלים רבנים בכירים בש"ס להחזיר את אלי ישי למפלגה. אם אכן כך יקרה לבסוף יתכן כי ח"כ יוני שטבון יישאר מחוץ לכנסת או יאלץ לחזור לבית היהודי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/12/14 15:40 ג בטבת התשעה

האם אלי ישי יחזור לש"ס?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם אלי ישי יחזור לש"ס? בימים האחרונים פועל הרב חיים רבי מאנשי ש״ס בניסיון לתווך בהחזרת אלי ישי לביתו הפוליטי הישן.

לפני יומיים התבקש הרב רבי על ידי פטרונו הרוחני של אלי ישי, הרב מאיר מזוז, לפעול להשבת ישי למפלגה הישנה. במכתב, שכתב הרב מזוז לפני יומיים הוא ביקש להזמין את דרעי וישי לפגישה אצל הרב רבי, ולנסות להשכין שלום.

לאתר כיפה נודע כי ביומיים האחרונים ערך הרב רבי שיחות עם גורמים בש״ס בניסיון למצוא את התנאים שיספיקו להחזרת ישי. בין האפשרויות שעלו על הפרק היא חזרת ישי ללא תנאים והפקדת מכתב פיטורים אצל דרעי, אולם ללא קבלת תפקיד של ח״כ.

לצד זאת יזכה ישי להתחייבות פומבית להענקת תפקיד של שר, בשל העובדה שמתפקיד שר ניתן לפטר אותו ומתפקיד ח״כ לא.

דרעי עצמו התייחס לנושא, ואמר אתמול (ד') כי אינו שולל התפייסות עם ישי "הייתי תמיד בעד שלום וגם היום אני לא סוגר דלת לאף אחד", אמר בכנס פעילים סגור בירושלים.

מטה מפלגת העם איתנו של אלי ישי מסר בתגובה "נשמח למערכת בחירות הוגנת ונקייה ולשיתוף פעולה בנושאים החשובים אחר הבחירות".

מי שצפוי להינזק ממהלך זה, אם אכן יקרום עור וגידים, הוא ח״כ יוני שטבון אשר צפוי להישאר ללא מפלגה וייתכן שיישאר מחוץ לכנסת בבחירות הקרובות, או לחילופין ייאלץ לחזור לבית היהודי. עם זאת, האפשרות כרגע של תרחיש בו אלי ישי חוזר לש"ס ושטבון לבית היהודי נראה קלוש.

במטהו של שטבון מחזיקים במאגר המידע של מתפקדי הבית היהודי ואף שומרים עם חלקים גדולים מהם על קשר, כך שבמידה וישי יחזור לש״ס, שטבון יוכל לשוב לבית היהודי.