האם אורית סטרוק תשלם את מחיר איחוד של תקומה עם אלי ישי?

גורמים בסביבתו של הרב מאיר מזוז, פטרונו הרוחני של ישי, אומרים כי הרב מזוז מתנגד לכהונתה של אישה בכנסת. אם האיחוד הלאומי יצטרפו לאלי ישי, לא תוכל אורית סטרוק להתמודד לכנסת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/12/14 16:03 כג בכסלו התשעה

האם אורית סטרוק תשלם את מחיר איחוד של תקומה עם אלי ישי?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המגעים לאיחוד בין יו״ר שס לשעבר אלי ישי, חבר הכנסת הפורש יוני שטבון ויו״ר מפלגת תקומה אורי אריאל הולכים ומסתבכים, לאחר שנודע כי פטרונו הרוחני של ח״כ אלי ישי, הרב מזוז, ראש ישיבת ׳כיסא רחמים׳ בבני ברק מתנגד לצירוף אישה לרשימת המפלגה לכנסת.

בעוד שטבון הודיע באופן רשמי כי יצטרף למפלגתו החדשה של אלי ישי, אורי אריאל נמצא עדיין על המדוכה, והשיחות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי מתקדמות לאיטן. אחת האופציות שעומדת בפני אורי אריאל היא הצטרפות למפלגתו החדשה של ישי, אך במקרה כזה יתכן כי חברת הכנסת אורית סטרוק לא תוכל להתמודד לכנסת בפעם הבאה בשל התנגדות הרב מזוז.

ל'כיפה' נודע כי הרב מזוז פוסל את האפשרות של ישיבת אישה במפלגה חרדית. לדברי אחד התלמידים הבכירים של הרב, הוא מתנגד נחרצות לכהונתה של אישה בכנסת. ״אפילו הרבנים הדתיים קבעו שאישה לא אמורה לכהן בבית הנבחרים כך שבטח הרב מאיר מזוז המשתייך למגזר החרדי ומחזיק בדעות שמרניות הרבה יותר מתנגד לזה. אין סיכוי בעולם שהרב מזוז יאפשר לישי לעמוד בראשות מפלגה או להיות חבר במפלגה שיש בה אישה״ הסביר התלמיד. ״הרב בעל תפיסה הלכתית שמרנית ונחשב לאחד הרבנים היותר מקפידים במגזר החרדי״.

מי שעשויה לשלם את מחיר איחוד אפשרי בין אלי ישי לתקומה, ולראות את הכנסת הבאה מיציע האורחים היא ח״כ אורית סטרוק שמכהנת בצוות המו״מ בין תקומה לבית היהודי.

לדברי גורמים בישיבת הר המור גם הרב צבי טאו מתנגד לאפשרות של כהונת אישה בכנסת וקבע בעבר ״הרב קוק כבר התייחס לנושא בעבר וקבע כי נשים לא אמורות לכהן בכנסת״.

בשיחה עם ח״כ יוני שטבון סירב האחרון להתייחס לנושא כהונתה של אישה בכנסת וסירב להכחיש את ההתנגדות של המפלגה לכהונת נשים ברשימה. "לא דנו בנושא עדיין", הוא התחמק בראיון ל'כיפה'. “אנחנו צריכים בסוף מפלגה שפונה לערכים המשותפים. זה לא פשוט ואנחנו לא מסכימים על הכל. אתמוך בכל מה שיוביל את המפלגה. אני לא נגד נשים, אבל הדיון הוא איך לבנות מפלגה בלי מחלוקות. וודאי שצריך לשים את הדברים על השולחן. זה לא נושא הדגל. הציבור לא רוצה לדון בשאלות משנה אלא בערכים. זו מפלגת אחדות ובשורה. זה החלום ואני בטוח שנצליח להגיע למספר מנדטים גבוה".