האם אדם דתי יפקד על גלי צה"ל?

שני מועמדים בעלי צביון דתי עברו את שלב הסינון הראשוני לתפקיד מפקד גלי צה"ל הבא: יועץ התקשורת אמנון שומרון והעיתונאי אבישי בן חיים

חדשות כיפה אורי פולק 12/07/11 09:02 י בתמוז התשעא

האם אדם דתי יפקד על גלי צה"ל?

הסיכויים אמנם לא גבוהים, אך דווקא היום יותר מאי פעם - יש תקווה כי אדם דתי יוביל ויפקד על תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל. לאחר ששר הביטחון אהוד ברק הודיע על סיום תפקידו של המפקד היוצא, יצחק טוניק, אישרה כעת ועדת האיתור את מועמדותם של 25 מועמדים לתפקיד, מהם יבחרו כמה אפשרויות שיובאו לאישורו של שר הביטחון.

מתוך רשימת המועמדים בולטים במיוחד שני מועמדים בעלי צביון דתי מובהק, אשר ברור כי למינויים תהיה השפעה משמעותית על גלי צה"ל, בכל הקשור להתנהלותה הפוליטית והציבורית.

המועמד הראשון הינו אמנון שומרון, מיועצי התקשורת המובילים במגזר ושותף למשרד יחסי הציבור "זליגר שומורון תקשורת". הוא בוגר "מדרשיית נעם" ששירת בצה"ל כשריונר, בעל תואר ראשון בהיסטוריה ולימודי ארץ ישראל מאוניברסיטת בר אילן ותואר נוסף במשפטים במכללת נתניה. במשך כחמש שנים היה לעיתונאי בירחון "נקודה", בעיתון "מעריב" וברשת שוקן ואף היה לעורכו של "מקור ראשון", במשך תקופה של שלוש שנים.

שומרון הוא מאנשי התקשורת הפופולאריים בציונות הדתית, למרות שאין לו נסיון רדיופוני, הוא אורח מבוקש בתוכניות האקטואליה של ערוץ 10 או ערוץ הכנסת. אם תרצו, פניו התקשורתיים של הציבור הדתי על המסך הקטן.

מועמד נוסף לתפקיד כבר נוהג לאחוז מדי שבוע את המיקרופון בתחנת גלי צה"ל, במסגרת התוכנית "המילה האחרונה". העיתונאי אבישי בן חיים, לשעבר כתב "מעריב" לענייני חרדים וכיום מי שמכסה את אותו התחום בערוץ 10, אמנם לא נוהג ללכת עם כיפה לראשו, אך הוא שומר תורה ומצוות ומהווה סמן ימני מקרב מרבית העיתונאים. בן חיים הגדיר עצמו מספר פעמים כחסיד של המסורתיות המזרחית, אותה הוא רואה כאופציה המועדפת לזהות יהודית מודרנית.

להבדיל ממפקדי התחנה הקודמים, אם בן חיים ימונה לתפקיד הרי שיהיה זה המפקד הראשון של תחנת הרדיו הצבאית, המשרת גם כסגן אלוף במילואים בחטיבת הצנחנים. עוד קודם הגשת מועמדותו אמר בן חיים כי לדעתו, על מפקד התחנה הצבאית להיות בעל ניסיון פיקודי ורקע קרבי. "לא ייתכן שאדם שלא צמח בשטח הקרבי של הצבא, יהיה בסופו של דבר זה שיפקד על תחנת הרדיו הפופולארית ביותר שלה", קבע בן חיים.

אמנון שומרון ואבישי בן חיים סירבו להתייחס למועמדותם לתפקיד.

מגלי צה"ל נמסר בתגובה כי "כל המועמדים עמדו בסף הדרישות הראשוני לתפקיד, בהן דרישות השכלה, ניסיון ניהולי ותקשורתי". בלשכת שר הביטחון הבהירו כי "ההליך בוצע ויבוצע באופן שקוף וראוי על פי הנורמות המקובלות בליווי משפטי. עד סוף אוגוסט תגיש ועדת האיתור את המלצותיה בנושא לשר הביטחון, אהוד ברק, שימנה את מפקד גלי צה"ל הבא".