האם אדלסון מאוכזב מטראמפ?

אתר אמריקני מדווח כי המיליארדר, שמקורב לראש הממשלה, "כועס ומאוכזב" מהנשיא טראמפ, בעיקר על רקע אי מימוש הבטחתו להעברת שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב לירושלים

חדשות כיפה 25/04/17 07:32 כט בניסן התשעז

האם אדלסון מאוכזב מטראמפ?
פלאש 90. אנה קפלן, צילום: פלאש 90. אנה קפלן

המיליארדר היהודי-אמריקני שלדון אדלסון מאוכזב מנשיא ארה"ב הטרי דונלד טראמפ, לו תרם מליוני דולרים בקמפיין הבחירות האחרון. כך דיווח אמש (שני) האתר פוליטיקו.

לפי הדיווח, הנושא העיקרי שמעורר את חמתו של אדלסון הוא נושא אי העברת שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב לירושלים, כפי שהבטיח טראמפ ערב הבחירות. בנוסף לכך דווח כי הוא מאוכזב מהעובדה שאנשים עליהם המליץ בפני הנשיא, לא קיבלו תפקידים בממשל האמריקני, ביניהם ראש העיר ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, שהיה מועמד לתפקידי שר החוץ או המשפטים.

מקורבים לאדלסון סיפרו לאתר האמריקני, כי בעקבות אכזבתו של מטראמפ הוא השהה את תרומותיו לגופים חיצוניים שאמונים על חיזוק מעמדו הציבורי של הנשיא. עם זאת, דובר מטעמו של אדלסון הכחיש את הדיווח ואמר כי הוא "לא כועס ומאוכזב באופן כללי" וכי הוא מצפה להתפתחויות בנושא העברת השגרירות.

בתוך כך, סקר שנערך ע"י הוושינגטון פוסט וחדשות ABC, מלמד כי למרות אי שביעות רצון כללית בארה"ב מתפקודו של טראמפ כנשיא, אילו היו נערכות הבחירות היום הוא עדיין היה גובר על הילרי קלינטון. לפי הסקר כ-53% אמרו שאינם מרוצים מתפקודו של טראמפ בתום 100 ימיו הראשונים כנשיא, בעוד 42% שאמרו שהם מרוצים. למרות זאת 43% מהבוחרים עדיין היו מצביעים עבורו בבחירות, לעומת 40% שהיו נותנים את קולם לקלינטון.