האלוף מזרחי: ביקשתי להטיל עונש מוות על רוצחי משפחת פוגל

מפקד פיקוד המרכז חושף כי דרש מהתביעה הצבאית להטיל עונש מוות על מבצעי הפיגוע הרצחני ביישוב איתמר. "יש אירועים שנכון לדרוש עליהם עונש מוות", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 27/09/11 12:58 כח באלול התשעא

האלוף מזרחי: ביקשתי להטיל עונש מוות על רוצחי משפחת פוגל
יחצ, צילום: יחצ

מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי, מגלה היום (ג') כי דרש מתן עונש מוות לרוצחי חמשת בני משפחת פוגל ז"ל, שמשפטם נידון בבית הדין הצבאי בשומרון הנתון במידת-מה תחת אחריותו.

"הפיגוע באיתמר היה פיגוע קשה מאוד, גם הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ התבטא בנושא ואמר שהאנשים האלה אינם ראויים להיקרא בני אדם", אמר האלוף מזרחי בראיון לגלי צה"ל. הוא הוסיף כי לדעתו "באירוע המדובר היה נכון אם התביעה הצבאית הייתה דורשת להטיל עונש מוות על המבצעים. זו דעתי האישית. גם כשהתביעה דורשת עונש מוות, לא בהכרח בית הדין פוסק אותו".

מפקד פיקוד המרכז אמר כי "הפיגוע הזה היה ברוטאלי ברמה שקשה לתאר אותה. אני חושב שבהיבט הזה, יש אירועים שנכון לדרוש עליהם עונש מוות".

עוד התייחס האלוף מזרחי לפעולות "תג מחיר" של קומץ מתיישבים כלפי צה"ל או כלפי הפלסטינים, באומרו כי מדובר ב"מעשים שמכתימים את כלל ההתיישבות, שברובה הגדול שומרת חוק. אני חושב שהפעולות הללו עלולות לדרדר את המצב המבצעי הטוב שהגענו אליו ביהודה ושומרון".

יצוין כי החודש בית המשפט הצבאי בשומרון גזר חמישה מאסרי עולם מצטברים על המחבל חכים עוואד, שהורשע ברצח חמשת בני משפחת פוגל ז"ל. השופטים הרשיעו את עוואד גם בשורה של עבירות נשק ועבירות ביטחוניות נוספות. משפטו של המחבל השני שביצע את הפיגוע - עדיין מתנהל.