האלוף במיל' עמידרור: הימין הדתי צריך להפסיק להיות משיחי

האלוף' במיל יעקב עמידרור טוען כי מנהיגי הימין צריכים להפסיק לחפש חזון רוחני למדינה. "אני לא בטוח שזה תפקידה של המדינה".

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 20/01/16 16:48 י בשבט התשעו

האלוף במיל' עמידרור: הימין הדתי צריך להפסיק להיות משיחי
מיכאל שפושניק, צילום: מיכאל שפושניק

האלוף (במיל') ויו"ר המועצה לביטחון לאומי לשעבר, יעקב עמידרור, שופך אור על עמדותיו בנוגע ליחסים בין המדינה לבין הדת וערכי היהדות. לדבריו, למנהיגים בימין הדתי יש נטייה להצדיק את האידיאולוגיה שלהם באמצעות התווית חזון רוחני כדוגמת בית המקדש, אך אין זה צריך להיות כך.

את הדברים אמר עמידור בשיחה סגורה עם סטודנטים עולים ממדינות חבר העמים לשעבר, במסגרת המדרשה הציונית, שיחה שנערכה בסוף השבוע האחרון. עמידרור אמר כי "אני מכיר את זה שבחוגי הימין הדתיים יש איזו כמיהה לאיזה חזון רוחני. אני לא בטוח שזה תפקידה של המדינה".

עוד הוסיף עמידרור באירוע כי "
אני לא בטוח שמדינת ישראל, נכון להיום בהרכב האוכלוסייה שלה, תצליח להגיע להסכם של איפה צריך להיות הכיוון של המגדלור הרוחני הזה". עמידרור הדגיש כי הוא לא בטוח שגם האוכלוסייה הדתית האיכותית ביותר, המתנחלת ביהודה ושומרון, תוכל להוביל את החזון הרוחני "אני לא סגור שהקהילה האיכותית שנמצאת על איזה הר בשומרון, צריכה להיות המגדלור הרוחני שהקשר שלה לעם ישראל, הוא במקרה הטוב רופף".

לדבריו של האלוף במיל' לשעבר, אפשר להגיע לאיזה רף שיהיה בקונצנזוס אך הוא לא יהיה מספק "שמונים אחוז מיהודי ישראל יכולים להסכים עליו, אבל האם אפשר להסכים על איזה רף גבוה של איזה חזון עתידי? אני מאד מאד בספק".