האיחוד הלאומי נגד עוזר השר בנט: מכפיש את שמנו

בלעדי: עמיחי סיבוני, עוזר השר נפתלי בנט הפיץ שמועות לפיהן תקומה עומדת מאחורי קמפיין נגד החוקה, האיחוד הלאומי מאיים בתביעה. סיבוני: "הסתמכתי על כתבה במעריב. מקווה שאינה נכונה"

חדשות כיפה חנן גרינווד 10/07/14 23:04 יב בתמוז התשעד

האיחוד הלאומי נגד עוזר השר בנט: מכפיש את שמנו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הסערה סביב החוקה ממשיכה בעוז בעוד הרקטות ממשיכות ליפול על אזורים רבים בארץ. האיחוד הלאומי מורידים את הכפפות בשל 'שמועות אודות קמפיין שקרי' אותו הם מובילים כביכול ומאיימים בתביעה נגד עמיחי סיבוני, עוזרו של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט.

כזכור, לאחרונה פורסמו במעריב טענות של הפרשן בן כספית לפיהן תקומה מובילים קמפיין נגד חוקת הבית היהודי. באיחוד הלאומי (תקומה) מנגד טענו כי לא כך הדבר, ומדובר בספין אשר מטרתו איחוד השורות במרכז מפלגת הבית היהודי כנגד תקומה.

מדובר בקמפיין תחת הכותרת 'בנט גנב אותי' שמובילים כפי הנראה מתנגדים בתוך מרכז הבית היהודי אשר אינם מרוצים מרמת השליטה שיהיה ליו"ר המפלגה אם חוקת המפלגה החדשה תעבור.

על פי גורמים באיחוד הלאומי בימים האחרונים מפיצים בבית היהודי שמועות ללא בסיס אודות קמפיין שמובילים אנשי תקומה, במטרה להשתלט על המפלגה באופן לא דמוקרטי. בנוסף לטענות אלו, בתוך הבית היהודי מתרוצצות שמועות בימים האחרונים כי בנט שריין לאורי אריאל את המקום השני בפריימריז, דבר אשר לטענת האיחוד הלאומי הינו ללא שום קשר למציאות.

הערב (ה') פרסם עמיחי סיבוני, עוזר השר נפתלי בנט בקבוצת וואטסאפ של 'פורום דרום הבית היהודי' את תמונת הפרסום 'בנט גנב אותי' כפי שהוא יופיע מחר בעיתונים שונים. בנוסף כתב סיבוני "חברים, להלן פרסום מטעם סיעת תקומה מוציאה השבת. (כבר לפני שבועיים התכנון פורסם במעריב וכעת בוצע). נשמור על אחדו בימים אלה ובכלל. שבת שלום". (הטעויות במקור. ח"ג).

(צילום: פרטי)

אנשי תקומה זעמו על הפרסום והחליטו שלא לשתוק לאור 'מסע הרדיפה נגדם' כלשונם. "מדובר בירידה לשפל חדש בהתנהלות, במיוחד כשכולנו מוטרדים מהמצב בדרום. אלו הכפשות חסרות בסיס כשהבית היהודי יודעים בדיוק מי עומד מאוחרי הסיפור. אנחנו לא חלק מהעניין ומנסים לגרור אותנו פנימה בכוח. אם ההתנהלות לא הייתה בוטה היינו שותקים אבל לא יכולנו להתעלם מהעניין. אנו מצפים שסיבוני יתנצל, ולא יתבע", אמר ל'כיפה' גורם באיחוד הלאומי.

מנכ"ל האיחוד הלאומי נחי אייל שלח לסיבוני מכתב לפני תביעה ובו דרישה להתנצלות. “לאור הפרסום שהוצאת לאחרונה על כך שהאיחוד הלאומי - תקומה עומדת מאחורי הקמפיין נגד השר נפתלי בנט בעיתונות, אני מודיע לך כי לתקומה אין כל קשר שהוא לא במישרין ולא בעקיפין לקמפיין זה", כתב. “במידה ולא תוציא הכחשה והבהרה לאותה הודעה שקרית שהפצתה, האיחוד הלאומי-תקומה תתבע אותן בגין הוצאת דיבה. צר לי שדווקא בעת כזו כשכולנו נמצאים בתוך מערכה לא פשוטה אתה בוחר להסית ולחרחר ריב בתוך הסיעה”.

בתוך כך, ביום שלישי בערב פורסם ב'כיפה' כי הבית היהודי מקדם סדרת מהלכים לצמצום כוחה של מפלגת תקומה בתוך הבית היהודי. בין היתר נכתב כי בנט מקדם הסרת תקופת ההכשרה של חברי הכנסת וחברי המרכז של תקומה, דבר שיאפשר זליגה של אנשי תקומה לבית היהודי תקופה קצרה לפני פריימריז. בנוסף, נכתב בחוקה החדשה של הבית היהודי כי יו"ר המפלגה הוא היחיד שיכול להציע איחוד בין מפלגות, כך שבאם בנט לא ירצה להתאחד אם תקומה, הדבר לא יקרה.

עמיחי סיבוני מסר בתגובה: לבקשת נחי אייל הבהרתי כי הסתמכתי על כתבה במעריב וכי אני מקווה שהכתבה אינה נכונה. בכתבה במעריב לפני כשבוע נחשפה המודעה המכפישה ונכתב כי המודעה יצאה על ידי תקומה".