"האיחוד הלאומי": למנות נציג דתי לועדת טרכטנברג

חברי הסיעה העבירו מכתב ליו"ר הועדה שהקים ראש הממשלה בעקבות מאחת האוהלים, בדרישה כי ימנה נציג דתי או חרדי לוועדה. כיום, כל חברי הועדה – חילונים

חדשות כיפה אורי פולק 22/08/11 17:00 כב באב התשעא

"האיחוד הלאומי": למנות נציג דתי לועדת טרכטנברג
Hanay-cc-by-sa, צילום: Hanay-cc-by-sa

סיעת "האיחוד הלאומי" העבירה היום (ב') מכתב רשמי ליו"ר ועדת טרכטנברג שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות מחאת האוהלים, זאת בדרישה כי יפעל למינויו של נציג דתי או חרדי לוועדה המיוחדת, הצפויה לגבש בקרוב שורה של המלצות להקלות כלכליות על האוכלוסייה בישראל.

"ידוע שבציבור הישראלי ישנם שני מגזרים הסובלים מהדרה ולעיתים אף להתנכלות (כדוגמת הקפאת הבניה ביו״ש, המתבצעת הלכה למעשה על ידי ממשלת נתניהו וברק). נתונים אלו מלמדים על הצורך לצרף לוועדה את נציגי המגזרים הללו. רק הם יוכלו לבטא היטב את עומק המצוקה ואת הדרכים הראויות לפתור אותן", כתבו חברי הסיעה ליו"ר, פרופסור מנואל טרכטנברג.

נכון להיום, כל חברי ועדת טרכטנברג הינם אנשים שאינם דתיים. פניית "האיחוד הלאומי" מצטרפת לעתירה שהוגשה לבג"ץ בימים האחרונים, בדרישה למנות נציגה ערבייה לוועדה. המדינה דווקא תמכה ברעיון גיוון הנציגים בוועדה וטענה בדיון שהתקיים בנושא כי "דווקא הגשמת הרציונל העמוק העומד בבסיס הייצוג ההולם צריכה להיעשות לעתים מתוך לקיחה בחשבון של חתכי גיוון וייצוג שונים, שיעשירו את השיח ויביאו לריבוי קולות מגוונים".