האיחוד הלאומי וחד"ש נגד פינויים בשעות הלילה

במסגרת שיתוף פעולה נדיר בין סיעת הימין לבין סיעת השמאל הקיצוני, מנסים חברי הכנסת יעקב כ"ץ ודב חנין למנוע מרשויות החוק מלפנות מתיישבים או פלסטינים, החל משעות הערב

חדשות כיפה אורי פולק 09/02/12 12:11 טז בשבט התשעב

האיחוד הלאומי וחד"ש נגד פינויים בשעות הלילה

שיתוף פעולה מפתיע בין "האיחוד הלאומי" לבין סיעת השמאל הקיצוני חד"ש: חברי הכנסת יעקב (כצל'ה) כ"ץ ודב חנין, הגישו הצעת חוק משותפת המבקשת להגן על בעלי בתים בלתי חוקיים העומדים בפני הריסה. על פי הצעת החוק, בית לא חוקי לא ייהרס בשעות הערב, החל מ-18:00 ועד 8:00 בבוקר למחרת.

הצעת החוק של חברי הכנסת תובא לאישור ועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב, בה ייקבע אם הקואליציה תתמוך בהצעה בהצבעה במליאת הכנסת. חברי הכנסת נימקו את הצעת החוק בכך שמדובר בשמירה על כבוד האדם, גם במקרים בהם מדובר בדיירים המחזיקים בנכסים בלתי חוקיים.

הצעת החוק מבוססת על מקרים בהם פונו מתיישבים ביהודה ושומרון, או פלסטינים, באישון לילה ומבלי שניתנה להם ההזדמנות הלגיטימית לפנות את רכושם בצורה מסודרת מן הבית. פינויים אלו בשעות הלילה אף גרמו לנזק פסיכולוגי ונפשי לילדים המתגוררים באותם בתים, תוך שהם מותירים בהם טראומה משמעותית.

"לא יעלה על הדעת שאנשים המוצאים מבתיהם בכפייה, גם אם בצדק, ייוותרו בחוץ ללא יכולת סבירה למצוא מחסה", כותבים הח"כים בהסבר להצעת החוק ומציעים כי במידה וצו ההריסה ימומש בשעות הלילה, בעלי הנכס יזכו לפיצוי הולם מהמדינה.