"האיחוד הלאומי" – המפלגה האמינה ביותר בכנסת

זאת על פי מדד אתר האינטרנט "כחול" הבוחן את מידת הזדהות ואמינות הציבור עם אמירות של פוליטיקאים ומפלגות. "הבית היהודי" – רק במקום ה-11

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 13/08/12 10:44 כה באב התשעב

"האיחוד הלאומי" – המפלגה האמינה ביותר בכנסת
יחצ, צילום: יחצ

לא פעם נשמעות בתקשורת הבטחות מפוצצות של חברי כנסת ומדינאים, אמירות שרובנו מסכימים איתן אך לא תמיד באמת מאמינים למי שאומר אותם. אתר חדש בשם "כחול" שעלה לא מזמן לרשת בוחן את מידת הזדהות הציבור עם אמירה של פוליטיקאי אך יותר מכל את מידת האמון של הציבור באמירה.

האתר מעלה אמירה או הצהרה של פוליטיקאי שהתפרסמה בתקשורת וגולשי האתר נדרשים להצביע האם הם מסכימים עם האמירה והאם גם מאמינים למי שאמר אותה. אז האם אנחנו באמת מאמינים בני מאמינים? בהחלט כן, אך תלוי למי.

כך למשל בוחן האתר את הבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למפלגת "הבית היהודי" לסבסד תוספות תקציב לחינוך הדתי בלבד. מידת ההסכמה שקיבל ראש הממשלה להבטחה זו נמוכה ועומדת על 13% אולם הבטחה זו זוכה לרמת אמון גבוהה ועומדת על 75%. גם הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ עומד בפני משפט האמון הציבור של האתר ונבחן על הבטחתו כי בתוך 30 ימים צה"ל יגיש תכנית לגיוס. "אנחנו ניערך לגייס את החרדים כפי שכל גיוס חובה מתקיים", הבטיח גנץ. הבטחה זו זוכה למידת הסכמה גבוהה העומדת על 78% אולם על נראה כי הציבור אינו מאמין לרמטכ"ל שלו והבטחה זו עומדת 43% אמון.

גם הח"כים הדתיים עומדים במבחן האמון כך למשל תוכלו למצוא את אמירתה של ח"כ ציפי חוטובלי השבוע כי "הר הבית בידינו כעת, והוא רק יילך ויהיה יותר בידינו". ח"כ חוטובלי זכתה ל- 30% הסכמה ו-30% אמון. באותו נושא מעמיד למבחן את אמירתו של ח"כ זבולון אורלב כי "לא נצטרך לצום יותר בט' באב, מאחר והוא הכין תכנית מפורטת לבניית בית המקדש השלישי" - שזכה רק ל-22% הסכמה ול-9% אמון. ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי אמר כי "לא אוכל לתמוך במסקנות המתגבשות בועדת פלסנר אם ערבים ימשיכו לקבל פטור גורף מכל חובה" ועל כך קיבל 70% הסכמה ו-77% אחוזי אמון. נתון מעניין הוא שהמפלגה זכתה לאחוזי האמון הגבוהים ביותר מכל מפלגות הכנסת היא מפלגת האיחוד הלאומי. לעומתה, מפלגת הבית היהודי נמצאת אי שם במקום ה-11.

איש ציבור שמקבל אחוזי הסכמה ואמון גבוהים זוכה לחותמת "מילה זו מילה". מי שזכה לכך בין השאר הוא שר הפנים אלי ישי שאמר כי ש"ס תתנגד לגזרות הכלכליות כפי שהוצגו ועל כך קיבל 68% הסכמה ו-75% אמון. מי שהצליחה לעקוף אף את השר אלי ישי היא שרת התרבות והספורט לימור לבנת שאמרה כי תעמוד דקת דומיה בטקס הפתיחה של האולימפיאדה לציון 40 שנה לרצח י"א הספורטאים במינכן. על כך קיבלה השרה לבנת 82% אחוזי הסכמה ו100% אמון.