האיחוד בבית היהודי: פגישה נוספת הסתיימה ללא תוצאות

בנט ואריאל נועדו במשך שעה, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. המו"מ יימשך לכל היותר עד סוף השבוע. האיחוד הלאומי: "הפערים משמעותיים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/12/14 07:57 כד בכסלו התשעה

האיחוד בבית היהודי: פגישה נוספת הסתיימה ללא תוצאות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

פגישה נוספת בין האיחוד הלאומי לבית היהודי הסתיימה ללא תוצאות. הבוקר (ג') נפגשו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל לדון באיחוד בין המפלגות, ועסקו בנושא בפגישה בת שעה שהסתיימה כאמור ללא תוצאות. שתי המפלגות הוציאו הודעות זהות בו נמסר שהפגישה הייתה עניינית והמו"מ יסתיים לכל המאוחר עד סוף השבוע.

לא נקבעה כרגע פגישה נוספת בין בנט לבין אריאל, וגורמים באיחוד הלאומי מבהירים כי למרות שאתמול נשמעו קולות אופטימיים באשר להגעה לעמק השווה וריצה משותפת בבחירות, הכל עדיין פתוח. "עדיין קיימים פערים רבים".

אתמול נחשפה הצעתו האחרונה של בנט: ארבעה שריונים בעשרים המקומות הראשונים ברשימת הבית היהודי, כשאת התיק השני יקבל אריאל, זאת בדומה למצב שהיה בכנסת האחרונ.

ביום ראשון בערב התקיימה פגישה בת שעתיים בין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל, כשבסיומה יצאה הודעה משותפת כי הפגישה התקיימה ברוח טובה ועניינית. על פי ההערכות, למרות הקולות הפסימיים שיצאו מטעם גורמים במפלגתו, אריאל יקבל את הצעתו של בנט בימים הקרובים והסיכויים לריצה משותפת גבוהים.

אם אכן יקבל אריאל ארבעה שיריונים ולא שלושה כפי שהוצע לו בעבר, אזי שהודעתו של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן כי ירוץ בפריימריז היו מוקדמות מדי, שכן הוא יכול היה להשתלב במסגרת אחד משריוני תקומה. עם זאת, ההערכות הן כי הוא יצליח להתברג במקום גבוה גם במסגרת הפריימריז.

המפסידים הגדולים מהצעתו האחרונה של בנט הם המועמדים לפריימריז לבית היהודי. עד עתה הודיעו 35 מועמדים כי ינסו להיבחר כחלק מרשימת הבית היהודי לכנסת, אך אם אכן תקבל תקומה ארבעה שריונים ולבנט ישארו שריונים נוספים, וכן ישורינו מקומות לנשים, הרי שרק מספר מקומות בודדים יישארו פתוחים להתמודדות של המתמודדים בפריימריז.

בתוך כך, הודיע אתמול בערב יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי על פרישתו מהמפלגה בה כיהן בשלושים השנים האחרונות ויציאתו לדרך חדשה. במהלך גיבוש המפלגה היו ניסיונות לצרף את מפלגת תקומה למפלגה החדשה, אך כפי הנראה ניסיונות אלו לא צלחו.