האח עובד במועצה הדתית בי-ם, זה לא הפריע לאמסלם לנהל הדיון

חבר הכנסת, דודי אמסלם מהליכוד ניהל דיון בוועדת הכנסת על הטענות בדבר שחיתות במועצה הדתית ירושלים מבלי לגלות שאחיו עובד בה כמשגיח כשרות. אמסלם: אין קשר בין החקירה לעבודתו של אחי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/08/15 10:29 טו באלול התשעה

האח עובד במועצה הדתית בי-ם, זה לא הפריע לאמסלם לנהל הדיון
Isaac Harari, פלאש 90, צילום: Isaac Harari, פלאש 90

ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת התכנסה ביומו האחרון של המושב לדיון מהיר בנושא דיווחים שהתקבלו על אי סדרים ושחיתויות לכאורה בפעילות המועצה הדתית בירושלים בכלל, ובמערך הכשרות בפרט. יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד, התאמץ על פי הטענות לסכם אותו מוקדם ככל האפשר. כל זה כשאף אחד לא יודע שאחיו שי עובד כמשגיח כשרות מטעם אותה מועצה דתית בירושלים, כך דווח הבוקר (א') בגל"צ.

אנשים שהשתתפו בדיון סיפרו כי אמסלם היה תקיף במיוחד בניסיונו לזרז את הדיון. במהלך הדיון, אמסלם אף התייעץ עם היועצת המשפטים לוועדה בשאלה האם ניתן להפסיק הדיון. לטענת אמסלם, דבר השחיתות נתון כבר בבדיקת משטרת ישראל ולא ראוי לכנס דיון בוועדה באותו הנושא, אך היועצת המשפטית בעצמה הבהירה כי אין מניעה לקיים הדיון. יצוין, כי טענה זו של אמסלם יש בה מן ההיגיון שכן במידה והנושא נמצא בחקירה מה אמור להועיל דיון תיאורטי בוועדת הכנסת.

אמסלם מצדו נזף ביוזמות הדיון, חברות הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) ורחל עזריה (כולנו), לאורך הדיון כולו. השתיים אף טענו כלפיו, כי מעולם לא הושפלו כך בכנסת. על פי התלונות שהועלו בוועדה, ישנם עיוותים חמורים לכאורה בהתנהלות מערך הכשרות בירושלים. מבקר המדינה, יוסף שפירא, כבר העניק הגנה לחושף שחיתויות במועצה הדתית, שאוים כי יפוטר מתפקידו.

חבר הכנסת דודי אמסלם מסר בתגובה כי "לא נכון לקיים דיון בזמן שהנושא נמצא בבדיקת מבקר המדינה ומשטרת ישראל אלא אם כן מישהו מנסה לתפוס כותרת". באשר לאחיו שי אמסלם שעובד כמשגיח כשרות אמר: "סברתי ואני סבור גם היום שלא היה צורך בגילוי נאות מכיוון שהחקירה אינה קשורה כלל לעבודתו של מר שי אמסלם". חבר הכנסת מזכיר כי בתום הישיבה אמר כי הוא "מוקיע שחיתות ויגן על כל חושף שחיתויות".