האדמו"ר משומרי אמונים בביקור בשומרון: "אין להיכנס למשא ומתן עם הפלסטינים"

הביקור התקיים כחלק ממאמצים במועצה האזורית שומרון, לקירוב בין הציבור הציוני דתי לבין הציבור החרדי, על רקע המשבר הפוליטי העמוק שנרשם לאחר הבחירות האחרונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/13 15:12 כח בתשרי התשעד

האדמו"ר משומרי אמונים בביקור בשומרון: "אין להיכנס למשא ומתן עם הפלסטינים"
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

האדמו"ר משומרי אמונים, נכדו של בעל התולדות אהרון ומנהיג חסידות הפרושה על פני 4 ערים בישראל, הגיע השבוע לסיור בשומרון ונפגש עם ראש ישיבת שבי שומרון ועם ראש מועצת שומרון.

אף שבחודשים האחרונים נרשם משבר עמוק בין הציבור בציוני דתי לציבור החרדי, במועצה האזורית שומרון ממשיכים לפעול במרץ לקירוב 2 האוכלוסיות, ומקפידים להביא לשומרון מדי שבוע את מנהיגי הציבור החרדי אדמו"רים, רבנים, מנהיגי קהילות ועוד. במסגרת זו, התקיים הביקור הנוכחי.

האדמו"ר הגיע למועצה האזורית שומרון שם נפגש עם ראש מועצת שומרון, התארח בביתו של ראש ישיבת שבי שומרון הרב שמידט, שם הרב הסביר לו את שיטת הסימנים המפורסמת אותה פיתח ללימוד גמרא, ונפגש עם יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון התארח בישוב יצהר וכן בכרמים במוקדים השונים בשומרון.

בסיור אמר האדמו"ר כי אין לעשות משא ומתן עם הפלסטינים, זאת משום שכהגדרתו ”אם נותנים להם אצבע הם רוצים את כל היד“. כמו כן הוא התייחס לחקלאות בשומרון ואמר כי ”מרגש לראות בארץ ישראל חקלאים שמקפידים על המצוות, על קלה כבחמורה ויהודים שומרי מצוות ששומרים על ארצנו הקדושה“.

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון בירך על הגעתו של האדמו"ר ואמר: ”בשעה הזו, כוחנו באחדותנו. אין דבר חשוב יותר מלכידות ומהגעה להבנה בין הציבורים השונים בוודאי מול הציבור החרדי שהוא קרוב בתפיסת עולמו לציבור הדתי לאומי ורב המשותף על המפריד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן