ד"ר לשם כבוד יוענק לרב סבתו ולרבנית פיוטרקובסקי

אוניברסיטת בר אילן תעניק את התואר המוערך כאות הוקרה על תרומתו התורנית והחינוכית של הרב סבתו ועל פעילותה של הרבנית פיוטרקובסקי לביצור מעמד האישה בישראל

חדשות כיפה אורי פולק 21/05/12 19:48 כט באייר התשעב

ד"ר לשם כבוד יוענק לרב סבתו ולרבנית פיוטרקובסקי
אפריים עטיאס, צילום: אפריים עטיאס

אוניברסיטת בר אילן תעניק השבוע תארי "ד"ר לשם כבוד" לרב חיים סבתו ולרבנית מלכה פיוטרקובסקי.

התואר המוערך יוענק לרב סבתו כאות הוקרה והערכה על "יצירתו ופעילותו להנחלת ההוויה היהודית-ציונית בדרך ייחודית ומקורית ותרומתו התורנית והחינוכית הענפה". האוניברסיטה תעניק את התואר לרבנית פיוטרקובסקי לאות הוקרה על "תרומתה לביצור מעמד הנשים בישראל ומאבקה המתמיד למציאת פתרון למצוקתן של נשים וכהערכה לפועלה בכינון מנהיגות נשית הלכתית ודתי".

הרב חיים סבתו נולד ב-1952 בקהיר למשפחה מיוצאי העיר חאלב הלוא היא ארם צובא כנצר למשפחת רבנים וראשי ישיבות בסוריה ובמצרים. בילדותו עלה עם משפחתו ארצה וגדל בשיכון העולים בית מזמיל - קריית יובל. למד בתלמוד תורה ובישיבת בני עקיבא "נתיב מאיר" ובהמשך למד בישיבת הכותל. את שירותו הצבאי עשה במסגרת ההסדר כלוחם בחיל השריון. כחייל מילואים השתתף בקרבות הבלימה ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים ובעקבות החוויות שעברו עליו החליט להקדיש את חייו לתורה. בתשל"ז, 1977, נמנה עם מייסדי ישיבת ההסדר "ברכת משה" במעלה אדומים שבה הוא מלמד מאז ועד היום את תלמידי השנה הראשונה בישיבה.

יצירתו רבת הפנים כוללת מאמרים תורניים, ספרים בנושאים יהודיים הפונים לציבור הרחב ואף ספרי ילדים. את פרסומו הראשון רכש עת יצא לאור ספרו "תאום כוונות" שבו הוא מתאר בלשונו המיוחדת, מעין שילוב של לשון חז"ל ושפתו של ש"י עגנון, את חוויותיו ממלחמת יום הכיפורים. עבור יצירה זו, שאף זכתה לעיבוד קולנועי בשנת 2003, זכה בפרס ספיר.

הרב חיים סבתו זכה בין היתר לפרס הציונות הדתית ופרס ראש הממשלה לסופרים עבריים. הוא נשוי ואב לשני בנים.

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי נולדה באשדוד ב-1964 ובילדותה עברה משפחתה לגור בירושלים. היא למדה בתיכון הדתי לבנות "פלך" בניהולה של פרופ' אליס שלוי, שירתה כמורה חיילת בקריית שמונה ולאחר שירותה הצבאי קבלה תואר ראשון במדעי היהדות באוניברסיטת בר-אילן ותואר שני תלמוד באוניברסיטת תל-אביב. שמשה מחנכת בתיכון "פלך" וריכזה את לימודי התלמוד וההלכה שם, כתבה תוכניות לימודים בתלמוד ובהנחיית מורים בתורה שבעל-פה. בהמשך עמדה בראש מדרשת לינדנבאום (ברוריה) וכיום היא משמשת ראש תוכנית ההלכה במקום.

מלכה פיוטרקובסקי חברה בפורום תקנה, לטיפול בהטרדות מיניות בציבור הדתי הלאומי, חברה בועד המנהל של בית הספר לקולנוע "מעלה" ושותפה לפעיות הארגון החברתי "מעגלי צדק" ששם לו למטרה להעמיק את השיח החברתי-כלכלי בחברה בישראל.

את עמדת המנהיגוּת בשטח ההלכתי רכשה מלכה פיוטרקובסקי משנהייתה יועצת הלכה לפונים רבים השואלים שאלות הלכתיות בסוגיות מגוונות מתוך תפיסה שבה ההלכה יכולה וצריכה להתפתח כדי לתת תשובות לשאלות בעניין המעמד האישי. היא רואה בתפקידה "דוברת הלכה" ובעיניה יש ייעוד רב להצמיח דור של נשים שיוכשרו לכך. את הכוח הטמון ביכולת המנהיגות שלה הפנתה אף למלחמה בעניינים כמו הטרדות מיניות והייתה בין מקימי פורום "תקנה" לטיפול בהטרדות מיניות על ידי בעלי מרות וסמכות בציבור הדתי ומניעתן. היא נשואה ואם לחמישה ילדים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן