ד"ר אשר כהן: אם בנט ימשיך עם הקומבינות, הוא ירסק את ההישג בקלפיות

ד"ר כהן מתח ביקורת על התנהלותו של יו"ר "הבית היהודי" בסוגיית בחירת הרב הראשי לישראל: "רוב התומכים שלו חילונים שרוצים לראות את הרב דוד סתיו בתפקיד, אז למה הקומבינה של הרב דרוקמן ואריאל?"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 24/04/13 15:10 יד באייר התשעג

ד"ר אשר כהן: אם בנט ימשיך עם הקומבינות, הוא ירסק את ההישג בקלפיות
יחצ, צילום: יחצ

ד“ר אשר כהן, סוציולוג המומחה לציונות הדתית, תקף היום (ד‘) את התנהלותו של יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, במסגרת כנס ”עמדות“ של מכללת ”אורות ישראל“ המתקיים היום ברחובות. כהן טען כי בנט, שעל פי דיווחים שונים מנסה כיום לקדם את מועמדותו של הרב יעקב אריאל, לאחר שהתמהמה מלהצהיר פומבית על תמיכה ברב דוד סתיו, עושה בכל עוול וחוטא לרצון בוחריו - רובם חילונים שמעוניינים לראות את הרב סתיו בתפקיד.

”הציבור אמר לבנט - הנה קח, לך על משהו חדש. הרבה מאוד חילונים ומסורתיים הצביעו לו, אותו קהל שתומך באופן בולט ומשמעותי במועמדותו של הרב דוד סתיו. אז אם אתה מדבר על משהו חדש שמתחיל, אתה לא יכול ללכת על קומבינה של הרב חיים דרוקמן ולנסות לשנות חקיקה ולמנות את הרב יעקב אריאל. זה משהו ישן, לא חדש. מי שמדבר על הובלה לא יכול ללכת בדרך של קומבינות“, טען היום ד“ר כהן בכנס.

מי שמדבר על הובלה לא יכול ללכת על קומבינות, בנט (צילום: יחצ)

לדבריו, מדובר בהזדמנות חד פעמית כדי לשנות את המציאות בחברה הישראלית, היות והמפלגות החרדיות יושבות באופוזיציה. ”אין לי מושג אם נוכל לחזור לכך“, אמר ד“ר כהן, ”ובוודאי שאם יתחילו עם קומבינות, יתברר שכל ההישג הזה לא שווה שום דבר. זה ירחיק אחרים“. ד“ר כהן אף טען בכנס כי ”תקומה“, שהתאחדה עם ”הבית היהודי“, הצליחה לחלץ מבנט הסכם כניעה וקיבלה ”מקומות הרבה מעבר לכוחה“.

בהיבט החברתי, ד“ר כהן הסביר כי בנט הצליח לסחוף אחריו את הקהל החילוני מפני שהוא ”דיבר יהודית ולא אורתודוקסית. הוא דיבר בשפה תרבותית, לא דתית. הוא הקפיד להגיד כל העת כי הוא לא מוביל במפלגה דתית ובכך הוביל למהלך היסטורי שהגיע להישג של 12 מנדטים“.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il