דרעי על המרוץ לרבנות הראשית: נשתף פעולה רק עם יהדות התורה

ה"דיל" של הרב דרוקמן למינויו של הרב יעקב אריאל סופג מכה נוספת, כשבש"ס מדגישים כי לא ישתפו פעולה עם "הבית היהודי". ח"כ אריה דרעי: "מרן יתן עמדתו ונתאם זאת עם יהדות התורה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/04/13 13:13 טו באייר התשעג

דרעי על המרוץ לרבנות הראשית: נשתף פעולה רק עם יהדות התורה
Prokurator11-CC-BY, צילום: Prokurator11-CC-BY

ח“כ אריה דרעי (ש“ס) מבהיר היום (ה‘) כי בכוונת המפלגה לשתף פעולה עם ”יהדות התורה“ החרדית-אשכנזית, כחלק מהמרוץ לרבנות הראשית. ”ברגע שתהיה הצעה שתהיה מוסכמת אז ברור שגם אנחנו נתייחס ונתאם ביחד את זה עם יהדות התורה“, אמר אמש דרעי בראיון לרדיו ”קול חי“.

על רקע הדיווחים במגעים ומשא ומתן להליכה משותפת של ש"ס והבית היהודי לגבי הבחירות לרבנות הראשית, ציין דרעי כי ש"ס תהיה מתואמת דווקא עם יהדות התורה לבחירת הרב הראשי הבא. ”לא סוד שמנהיגנו הרוחני הרב עובדיה יוסף שלח אותי להודיע למרן הרב שטיינמן שאנחנו נהיה מתואמים גם בנושא של הרבנות. בשביל שנוכל להתייחס לכל ההצעות, שומעים שכל מפלגה בקואליציה אומרת משהו אחר לכן זה לא רציני עכשיו להתייחס. ברגע שתהיה הצעה שתהיה מוסכמת שתהיה מוסמכת שנדע שמשרד המשפטים תומך בשינוי כזה או אחר שנדע שכל מרכיבי הקואליציה תומכים במועמד זה או אחר, אז ברור שגם אנחנו נתייחס, שגם מרן יתייחס ונתאם ביחד את זה עם יהדות התורה“.

דרעי התייחס בראיון גם לגזירות הכלכלית שהכריז עליהן שר האוצר, יאיר לפיד, ואמר כי מי שאשם בגזירות הכלכליות נגד הציבור החרדי הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. “אני מציע לא לשים את הדגש על יאיר לפיד כי אנחנו משחקים לידיים שלו. אנחנו מדברים על הממשלה - על המשולש הזה שקוראים לו ביבי נתניהו ראש הממשלה ויאיר לפיד שר האוצר ובנט ראש מפלגת הבית היהודי“, אמר דרעי.