דרעי על אייל גולן: אלה דוגמאות התרבות לפיהן אנחנו רוצים לחנך בישראל?

יו"ר ש"ס התייחס לפרשת אייל גולן ודחה את הטענות לפיהן גולן נרדף על ידי התקשורת, בשל מוצאו המזרחי: "מה זו ההפקרות הזו? זה לא שייך למוצא, איפה הכבוד?"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/11/13 11:31 כג בכסלו התשעד

דרעי על אייל גולן: אלה דוגמאות התרבות לפיהן אנחנו רוצים לחנך בישראל?
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

ח“כ אריה דרעי, יו“ר תנועת ש“ס, התייחס היום (ג‘) לפרשת אייל גולן, החשוד לכאורה בקיומם של יחסים עם קטינות, ודחה את הטענות לפיהן התקשורת נטפלת אל גולן בשל מוצאו המזרחי.

"בשום אופן שבעולם אני לא חושב שזו הסיבה... זה שהוא תימני או מרוקאי, אז מותר לעשות את כל מסיבות ההוללות הללו? ההפקרות הזו? המתירנות הזו? אלה דוגמאות התרבות לפיהן אנחנו רוצים לחנך במדינת ישראל?“, אמר דרעי בראיון לגלי צה“ל.

”זה לא שייך למוצא“, הוא הוסיף, ”זה מקומם אותי כאבא, כסבא, כאדם יהודי. איפה הצניעות? איפה ערך חיי המשפחה? איפה קצת כבוד, קצת תרבות? אני לא מכיר את העניין הפלילי ואין לי מושג, אבל הצד המוסרי פה חמור ביותר“.

בתוך כך התייחס דרעי גם להודעתו של שר האוצר יאיר לפיד, מאמש, על הקפאת ההעלאה במס הכנסה. "על סמך תחזית שגויה, שר האוצר פגע במשך מספר חודשים במיליוני אנשים וילדים. אני לא רוצה לחשוב מה היו עושים לי אם הייתי טועה ב-40 אחוזים בתחזית כזו קריטית“, אמר דרעי.

דרעי הציע ללפיד להוריד את המע“מ, זאת כדי להקל על הנזקקים: ”שיקל על אנשים שאין להם לחם וחלב, שיחזירו את מה שעשקו. זה הדבר המינימלי לעשות. אלה הלחם, הביצים, השמן, הסוכר של המשפחות הפשוטות הללו“.

”זו ממשלה שמייצגת את מדינת המרכז, לא מכירה את הפריפריה והשכבות החלשות. השר מוריד מראש את חמשת העשירונים התחתונים במשק? גם עשרות אחוזים מהאוכלוסיה אלה בעלי משפחה שעובדים, אבל בני הזוג לא מגיעים יחד לשכר הממוצע במשק. זו ממשלה אטומה“, הוסיף דרעי.