דרעי סייר בשומרון: "חייבים להתאחד למען הזהות היהודית של המדינה"

אריה דרעי, מראשי ש"ס, סייר באיתמר ובאלון מורה ושיגר משם מסר לראשי "הבית היהודי": "יש לנו הרבה מאוד במשותף, צריכים להתגבר על חילוקי הדעות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/02/13 20:37 כז בשבט התשעג

דרעי סייר בשומרון: "חייבים להתאחד למען הזהות היהודית של המדינה"
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

ח“כ אריה דרעי, מראשי מפלגת ש“ס, סייר היום בשומרון כאורחו של ראש המועצה גרשון מסיקה, בין היתר כדי לקרוץ לציבור הדתי-לאומי לקראת המו“מ הקואליציוני סביב סוגיית השיוויון בנטל וגיוס החרדים בצה“ל.

הביקור התקיים במסגרת פרויקט סיורי האח“מים של המועצה האזורית שומרון, אותו מוביל יוסי דגן. דרעי ביקר במהלכו גם באיתמר, באלון מורה וברחלים. באיתמר סייר דרעי בישוב ובחוות "גבעות עולם", באלון מורה נפגש עם בני קצובר חתצפית בשמורת הטבע "הר כביר" ונועד עם ראש הישיבה ורב הישוב הרב אליקים לבנון ואילו ברחלים נועד לישיבת עבודה עם ראש המועצה מסיקה וציוותו.

"החוק הראשון שיש להעביר במדינת ישראל, חוק בל יעבור, הוא שכל ילד יהודי במדינת ישראל, את הטיול בר מצווה שלו על חשבון המדינה יעשה פה“, אמר דרעי במהלך הסיור, ”יראה איפה אבותינו גדלו, איפה היה היישוב היהודי באמת. כל התרבות שלנו, כל הערש שלנו זה באזור הזה. תל אביב, בת ים, זה מקומות שסיפחנו לעצמנו, אבל המדינה האמיתית, המדינה היהודית זה פה“.

(דרעי במהלך הסיור, היום. צילום: המועצה האזורית שומרון)

מסיקה אמר כי ”צו השעה, לכנס את כולם, את הרבנים ואת הפוליטיקאים בחדר אחד ולצאת משם מאוחדים. זו השותפות האמיתית בין הציבור הדתי-לאומי לבין הציבור החרדי. אסור להעדיף שותפות לרגע, כפי שכבר נכווינו בשותפות הזאת לפני עשר שנים בין טומי לפיד לבין אפי איתם. אנחנו צריכים, העם רוצה את זה וזה צו השעה - לשבת ולשתף פעולה כל הציבורים הדתיים והחרדיים בארץ“.

דרעי הצטרף לדבריו וטען כי ”כל מי ששומר תורה ומצוות, כל מי ששומר מסורת, שומר דת, חייב להתלכד סביב המשימות הקשות שיש לנו, לשמור על הזהות היהודית של המדינה, של הארץ הזאת, של התורה הזאת ואת זה נעשה רק אם כולנו נהיה ביחד. כבר מזמן, לפני עשרים וחמש שנה היה לי חלום שתקום כאן חזית דתית מאוחדת של כל המפלגות. יש לנו הרבה מאוד במשותף. גם אם יש חילוקי דעות פוליטיים כאלה ואחרים, זה יותר דברים אישיים, פחות דברים אידיאולוגיים ולכן צריך להתגבר על הכל“.