דרעי: לא נמליץ על לפיד להרכבת ממשלה

יו"ר מפלגת ש"ס הדגיש כי ימליץ רק על נתניהו להרכבת ממשלה, כי הבחירות ייערכו במועדן ככל הנראה וכי יחסיו עם ראש הממשלה תקינים "הוא המועמד שלנו"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 07/09/16 13:21 ד באלול התשעו

דרעי: לא נמליץ על לפיד להרכבת ממשלה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שר הפנים ויו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, הגיב לתוצאות הסקר שהתפרסם אתמול בערוץ 2 לפיו הליכוד מאבדת שמונה מנדטים ואילו "יש עתיד" הופכת להיות המפלגה הגדולה ביותר. דרעי אמר ברדיו קול חי כי " חד משמעית לא נמליץ על לפיד לראשות הממשלה. רק על נתניהו. שוחחתי עם ראש הממשלה אתמול והיחסים טובים".

אמש פורסם בערוץ 2 סקר לפיו לראשונה מפלגת "יש עתיד" שבראשה עומד יאיר לפיד עוקפת לראשונה את הליכוד בשני מנדטים. על פי הסקר, שנערך על ידי מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר "מדגם" בשיתוף איי-פאנל, לפיד קיבל 24 מנדטים בעוד נתניהו ירד מ-30 המנדטים שקיבל בבחירות האחרונות ל-22 מנדטים בלבד. על פי הסקר מפלגתו של דרעי מאבדת מנדט אחד ונשארת עם שישה מנדטים ויהדות התורה עולה משישה מנדטים לשבעה.

"אם יש בחירות במועדן ואנחנו נצטרך להמליץ לנשיא, אנחנו נמליץ על ביבי נתניהו" אמר דרעי. "הוא שותף נאמן הוא קיים את מה שהבטיח, יש לנו לפעמים ויכוחים, אבל זה בתוך הבית" אמר דרעי. "כל פעם אנחנו יושבים ומגיעים להבנות. הוא המועמד שלנו".

דרעי הגיב בסקפטיות לגבי העלייה של "יש עתיד" בסקרים "אני מציע לא להתרגש מסקרים כאלה ואחרים, הבחירות יתקיימו במועדן, עוד למעלה משנתיים. מהסקרים האלה אף אחד לא מרכיב ממשלה, ואני מציע ללפיד ולאחרים את החליפות לגנוז בארון ולהמשיך מהאופוזיציה להגיש שאילתות והצעות לסדר היום".

בהקשר ליחסיו עם נתניהו, לאור משבר העבודות ברכבת בשבתות, אמר דרעי "שוחחתי אתמול בלילה ממושכות עם ראש הממשלה, היחסים לא נפגעים, כולנו ביחד. ראש המשלה היה מופתע מהסיפור של הרכבת, זה לא איזה משבר מתוכנן. אף אחד מאתנו לא חלם להביא את זה למשבר. בניגוד לכל הפעמים שניהלנו שיח והגענו להבנות - נתקלנו בקיר טון".