דרעי: חשובה לנו האחדות עם הציונות הדתית

יו"ר ש"ס נשא דברים בכנס אילת לעיתונות ושיגר מסר פסייני אל הציונות הדתית: "יש לנו הרבה מכנה משותף, המשימה שלנו כעת היא לאחות את הקרע שנוצר"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/11/13 13:38 ח בכסלו התשעד

דרעי: חשובה לנו האחדות עם הציונות הדתית
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

יו“ר ש“ס, אריה דרעי, נשא היום (ב‘) מסר פסייני אל הציונות הדתית, במהלך פאנל שהתקיים במסגרת כנס העיתונאים השנתי באילת.

בפאנל "עידן חדש בסיקור החרדים?", אמר דרעי כי ”חשובה לנו האחדות עם הציונות הדתית, יש לנו הרבה מכנה משותף. המשימה שלנו כעת היא לאחות את הקרע שנוצר“. לדבריו, ”בעקבות פטירתו של מרן עברנו טראומה שאנחנו לא יודעים איך לחיות איתה. אין לי תוכנית אסטרטגית ברורה לאן ש"ס ממשיכה מכאן. קודם כל צריך לבדוק מה זו הישראליות? תבנית של ציונות? של תל אביביות? של המלייה המתנשא?“.

דרעי התייחס בדבריו גם לכישלון הבחירות המקומיות בירושלים, לאחר שמועמדו, משה ליאון, נכשל מול ברקת בקרב על ראשות העיר. ”אמרתי ואני חוזר - ניר ברקת הוא לא צורר היהודים, הוא היה שותף שלנו וימשיך להיות שותף שלנו, חשבנו שמשה ליאון יתאים יותר. ליאון היה רעיון של אביגדור ליברמן ואנחנו תמכנו בו. מה יכול להיות יותר ישראלי ממנו? התאחדנו כולנו סביבו, יש ישראליות יותר טובה מזה?“.

”קראו לזה קומבינה“, הוסיף דרעי, ”אבל בבחירות לכנסת כשיש עתיד חברה לבית היהודי שרק רגע לפני תקפו אחד את השני, עם חילוקי דעות, אבל הם שמו את הכל בצד כדי להתחבר נגד החרדים. יש בעיה קשה בחברה שלא מקבלים את השונה. כל עוד שזה לא ישתנה, אנחנו לא נוכל להתחבר“.