דרמה פוליטית: אביגדור ליברמן הודיע שלא יצטרף לקואליציה

יומיים בלבד לפני הגשת ההסכמים הקואליציוניים הודיע ליברמן כי ישראל ביתנו לא תצטרף לקואליציה. האם בנט ייקח את תיק החוץ?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/05/15 15:38 טו באייר התשעה

דרמה פוליטית: אביגדור ליברמן הודיע שלא יצטרף לקואליציה
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

יומיים בלבד לפני המועד האחרון להצגת ההסכמים הקואליציוניים שחרר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פצצה פוליטית והודיע כי לא יצטרף לקואליציה.

בישיבת הסיעה הודיע ליברמן כי יישאר מחוץ לממשלה ויתפטר מתפקידו כשר החוץ, וטען כי הקואליציה אינה לרוחו. "אני שמח שבחרנו בעקרונות וויתרנו על הכיסאות. מה שעתיד לקום הוא לא מחנה לאומי אלא ממשלה שהיא התגלמות האופורטוניזם", אמר ליברמן והוסיף "הקואליציה לא לרוחנו בלשון המעטה. לממשלה הזאת אין כוונה למגר את שלטון החמאס".

"הדיו מחוק המשילות עוד לא התייבש וכבר מתחילים להגדיל שרים וסגני שרים לכמות בלתי מוגבלת. זה דבר שהדעת לא סובלת", הוסיף ליברמן וטען כי נתניהו מעוניין להקים בסופו של דבר ממשלת אחדות. “הכוונה היא ברורה. כשכותבים 'הרחבת קואליציה מעבר ל-70 מנדטים' אני מניח שלא מתכוונים למפלגה הערבית המאוחדת או למרצ. ברור שמתכוונים להכניס את מפלגת עבודה".

ליברמן צפוי להגיש היום את התפטרותו לראש הממשלה ולמזכירות הממשלה. בדבריו אמר שהוא מודע לכך שהכותרות יבשרו שהוא לא צפוי ויסבירו שזו תוצאה של עייפות, תסכול, חוסר שביעות רצון וקלישאות נוספות, אך הדגיש, “אין שום תסכול. אנחנו הולכים לשרת את העם באופוזיציה".

מי שצפוי להרוויח מכך שליברמן לא נכנס לקואליציה, ומשאיר את הממשלה עם 61 חברי כנסת בלבד הוא נפתלי בנט, והשאלה הגדולה היא האם הוא ידרוש כעת גם את תיק החוץ אשר בו רצה בתחילת המשא ומתן. יחד עם זאת, קשה יהיה לבנט להסביר מדוע הוא אמר ש'התאהב בתיק החינוך' ואז חזר בו.

בתוך כך, בבית היהודי הרוחות לא שקטות, וגורמים בתקומה מאיימים כי הם יפרדו מהבית היהודי אם לא יקבלו תיק משודרג לאורי אריאל. כזכור, כרגע אמור אריאל לקבל את תיק החקלאות, ובמרכז תקומה דורשים שהתיק יקבל כלי עבודה כדוגמת תיק הנגב והגליל ונושא הסדרת הפזורה הבדואית. אם אכן יפרדו מהבית היהודי, דבר אשר נראה כרגע לא ריאלי, הם ישאירו את נתניהו עם 59 חברי כנסת בלבד בקואליציה, ובפועל ללא ממשלה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן