דרמה בעולם הכשרות: התאחדות המלונות מנסה לעבור להשגחה של צהר

בצהר הבהירו כי כל עוד זה לא חוקי הם לא מתכוונים להיענות ליוזמה. ברבנות שוקלים לפנות ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה נגד התאחדות המלונות

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/03/17 11:22 ד באדר התשעז

דרמה בעולם הכשרות: התאחדות המלונות מנסה לעבור להשגחה של צהר
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בהתאחדות המלונאים בודקים אפשרות להעבור להשגחה פרטית של ארגון צהר, שם מתנערים מהיוזמה ואומרים כי היא לא קשורה אליהם. כך פורסם היום (חמישי) בגלי צה"ל. ברבנות מציינים שמדובר בעבירה על חוק איסור הונאה בכשרות ושוקלים לפנות ליועמ"ש מנדלבליט.

הפרסומים על כך שבצהר שוקלים להקים מערך כשרות עצמאי לא חדשים, אך לראשונה מנסים בהתאחדות המלונות לעשות צעד ממשי בכיוון ובודקים מול המלונאים היתכנות למעבר להשגחה פרטית, שתיעשה ע"י ארגון הרבנים שכבר מהווה אלטרנטיבה לרבנות בתחומים לא מעטים.

במכתב ששלח מנכ"ל ההתאחדות, נועז בר ניר, לבעלי המלונות, נכתב: "אנחנו מנסים להוריד את עלויות הכשרות. הכשרות של צוהר היא טובה איכותית ויותר זולה בהרבה מעלות כשרות רגילה של הרבנות הראשית". ע"פ המכתב מספיקה הסכמתם של 20 בתי מלון על מנת שהמהלך ייצא לפועל. התאחדות המלונות, כך דווח, מקיימת בשנים האחרונות דיאלוג צמוד עם ארגון צהר במטרה לבנות מערך כשרות אלטרנטיבי ויעיל.

בעקבות המכתב ברבנות שוקלים לפנות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה שיפתח בחקירה פלילית נגד התאחדות המלונות, בגין עבירה על חוק איסור הונאה בכשרות, שלא מאפשר מתן או בקשת כשרות אחרת מלבד זו של הרבנות. יש לציין שמעבר לטענה של עבירה על החוק, אם יצא מהלך שכזה אל הפועל, הוא עלול לגרום לרבנות נזק תדמיתי, לפגום באמון הציבור בה וכן להוביל לנזק כספי של מיליוני שקלים.

בצהר הגיבו לפרסום בגל"צ והבהירו כי הם לא יפתחו מערך כשרות חלופי, כל עוד זה לא מנוגד לחוק. לדבריהם, "ארגון רבני צהר איננו אחראי לפרסומים היוצאים שלא מטעם הארגון. הארגון בוחן את כל האפשרויות וכבר הצהיר על כך בעבר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן