דרישת יהדות התורה: הצעת המחליטים בנושא הגיור תבוטל

טיוטת ההסכם הקואליציוני של יהדות התורה, כפי שהוצגה לפני כחודש, מבשרת על דרישה לקבירת חוק הגיור, שימור הסטטוס קוו, לא תאושר חקיקה פרטית שתפגע בסטטוס קוו, ביטול חוק רישום הנישואין של צהר ועוד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/04/15 11:21 ט באייר התשעה

דרישת יהדות התורה: הצעת המחליטים בנושא הגיור תבוטל
shutterstock, צילום: shutterstock

קבירת הצעת המחליטים בנושא חוק הגיור, שמירת הסטטוס קוו תוך תיקון הפגיעה בשנתיים האחרונות וביטול מסויים של חוק רישום הנישואין של צהר הם רק חלק מהדרישות של טיוטת ההסכם הקואליציוני של יהדות התורה עם הליכוד שחושף הבוקר (ג') העיתונאי רביב דרוקר.

על פי הטיוטא, אשר כפי הנראה אינה עדכנית, אך מבטאת את רוח הדברים אשר אותם רוצים ביהדות התורה לשנות, מתכוונים ביהדות התורה לבטל את כל הרפורמות שנעשו בשנתיים האחרונות, בכללם חוקים אשר הובילו הבית היהודי.

כך, נכתב בטיוטא כי "החלטת הממשלה בענייני גיור תשונה". מדובר בפועל על קבירת הצעת המחליטים של הבית היהודי, וביטולה של ועדת ההיגוי בראשות רבני הציונות הדתית, כך שרק הרבנות הראשית תוכל להקים בתי דין לגיור.

סעיף נוסף הרלוונטי ביותר לציונות הדתית, ולארגון צהר בפרט, הינו סעיף המבקש לבטל את הרפורמה בנישואין שאיפשרה לצהר להקים לשכות רישום לנישואין משלהם. "הממשלה תביא חוק לביטול סעיף 2א לפקודת הנישואין והגירושין. יחויב כל רושם נישואין לרשום אך ורק בלשכת הרבנות ולא במקום אחר", נכתב בטיוטא.

סעיפים נוספים רלוונטיים בעיקר לעיגון השמירה על הסטטוס קוו, וכך נכתב כי "יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה ובמיוחד הממשלה תפעל לתקן את אשר פגעו בשנתיים האחרונות. במידה ותהיה פגיעה בנושאים אלה הממשלה תפעל לתיקון הפגיעה ולא תחול רציפות על חוקים אלו". במקביל נכתב כי "לא תקודם ולא תאושר חקיקה פרטית אשר יש בה משום פגיעה בסטטוס קוו בנושאי דת".

סעיף נוסף המבקש כפי הנראה לא לאפשר לעסקים הפועלים בשבת לקבל תעודת כשרות, וכן למנוע מצב של ארגוני כשרות אלטרנטיבים הינו סעיף בו נכתב כי "הממשלה תפעל לתיקון סעיף 3(א) לחוק איסור הונאה בכשרות על מנת שלא ישונה המצב שנהג עד היום. לצורך כך תגיש הממשלה תיקון חקיקה בתאום עם הרבנות הראשית לישראל".

"הצעות חוק, החלטות ממשלה והחלטות מנהליות שעניינם, בין היתר, נושאי דת והלכה", דורשים ביהדות התורה בנוסף, "יועברו לעיון הרבנים הראשיים לחוות דעתם כמקובל מול משרדי הממשלה".

סעיף רלוונטי נוסף לציונות הדתית, הינו אופציה להקמתן של גרעינים תורניים בידי החרדים, זכות שעד עתה הייתה שמורה בעיקר לציונות הדתית. "הממשלה תפעל לתיקון הקריטריונים בענין קבלת תמיכה לגרעינים התורניים, באופן שהמגזר החרדי ייכלל באופן שוויוני בקריטריונים לקבת התמיכה".