דרישה: פרסמו את שמות הנבחנים לרבנות החשודים במרמה

ממכתב שנשלח לרבנות הראשית, והגיע לידי 'כיפה', עולה דרישה לפרסם את שמות החשודים שעברו מספר מבחני הסמכה לרבנות ביום אחד. "כנראה הם גאוני הדור וחבל שעם ישראל לא מכיר אותם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/09/16 11:21 טו באלול התשעו

דרישה: פרסמו את שמות הנבחנים לרבנות החשודים במרמה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר פורסם אודות מועמדים לרבנות, החשודים במרמה במבחני ההסמכה לרבנות. הפרסום עורר את זעמם של בכירים בשירותי הדת, שדורשים מהרבנות לפרסם את שמות החשודים.

לידי 'כיפה' הגיע מכתב שנשלח ליועץ המשפטי של הרבנות הראשית. המכתב נכתב על ידי עו"ד נפתלי פלס, בשם גורם רבני שבחר, "מחמת רגישות העניין", להישאר בעילום שם: "כידוע הרבנות הראשית לישראל עורכת מבחנים לרבנות ודיינות בשלושה מועדים שונים בשנה." כך נכתב, כש- "כל מבחן נמשך כשש שעות, מקיף חומר לימודים רב ומצריך לימוד והכנה אינטנסיביים".

בהמשך מוסיף עו"ד פלס, בשם אותו גורם, כי מרשו, שעבר בעצמו את מבחני ההסמכה, ואשר יודע עד כמה צריך להשקיע בכל מבחן ומבחן,הופתע לגלות כי ישנם "מועמדים לרבנות אשר עברו כביכול שני מבחנים ולעתים אף שלושה(!) וארבעה(!)מבחנים שונים במועד אחד- דבר שעל פניו אינו אפשרי, אף עבור בעלי ידע רב וכשרונות עצומים".

בהמשך המכתב מציין עו"ד פלס כי מרשו מבקש להתריע, "כי המצב המתואר לעיל מעורר חשד כבד הן בדבר טוהרן של הבחינות והן בדבר כושרם של הנבחנים לשמש בתפקיד הנעלה לשמו נבחנו". בסיומו של המכתב, עולה הדרישה לפרסם את שמות החשודים. "מן הראוי, כי הרבנות הראשית תפרסם בפומבי את שמותיהם ותחלוק להם את הכבוד הראוי לחכמים כה נכבדים".

(צילום: )

בכיר בשירותי הדת איתו שוחחנו ציין כי הדרישה הוגנת ולגיטימית. ״לא ייתכן שתהיה איפה ואיפה. הגיע הזמן לעשות סדר ולחשוף את אלו שסיימו בזמן קצר סדרת בחינות. כנראה הם גאוני הדור וחבל שעם ישראל לא מכיר אותם...״

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "ע"פ הנתונים שבידינו פחות מ 1.5% מכלל הנבחנים ניגשים ליותר מבחינה אחת במועד אחד. בדרך כלל מדובר בנושאי בחינה קלים יחסית. יחד עם זאת הרבנות בוחנת את האפשרות להגביל את מספר הבחינות שיהיה רשאי כל נבחן להיבחן במועד אחד. הרבנות אינה רואה לנכון לתת פומבי לפרטי הליכי ההסמכה שעברו נבחנים ספציפיים כאלו ואחרים".