דרישה משר הביטחון והרמטכ"ל: דו"צ חייב להתנצל או שיפוטר

התנועה למדינה יהודית שגרה מכתב לשר הביטחון והרמטכ"ל בדרישה שייאלצו את דו"צ להתנצל או שיפוטר אותו לאלתר "מצופה מדובר צה"ל כי ישתמש בסגנון ראוי ומכבד כלפי תורת ישראל ורבני ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/11/16 14:22 כח בחשון התשעז

דרישה משר הביטחון והרמטכ"ל: דו"צ חייב להתנצל או שיפוטר
פלאש 90/עמית אלקיים, צילום: פלאש 90/עמית אלקיים

בתנועה למדינה יהודית לא מוכנים להבליג כך שדובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוג נשמע ב-"מספר ראיונות כשהוא מתבטא באופן מחפיר כנגד תורת ישראל ורבני ישראל ומגדיר אותם כצווחנים". במכתב ששלחו לשר הביטחון, אביגדור ליברמן ולרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, הוא דורשים את התנצלותו של אלמוז או שיפוטר מתפקידו.

במכתב התייחסו בתנועה לשורת ציטוטים שאמר בשבוע שעבר תא"ל אלמוז, בראיון בגלי צה"ל. ציטוטים כמו "אני אומר לרב הראשי של צפת שהצווחות אף פעם לא עזרו והן גם כאן לא יעזרו". או "נא להכיר את העובדות, היו צווחות לפני כמה חודשים בנושא הזקנים והיו צווחות בנושאים אחרים".

בהמשך המכתב מובאים דברים נוספים שאמר דובר צה"ל: "לבוא ולהגיד ישמור השם , זה לא יכול להתקיים מי קבע שלא יכול להתקיים?". בתנועה כינו את ההתבטאות האחרונה כ- "מבישה במיוחד" והוסיפו: "למותר להכביר במילים כאשר ישנה התבטאות חמורה הכוללת בתוכה שם ה' ".

לטענת התנועה, "דברים חמורים אלו של דובר צה"ל לא רק שאין מקומם בשום פורום אלא שמעידים על הדרת הציבור הדתי בצה"ל ומאמתים טענותיהם של הזרמים הדתיים מזה חודשים ארוכים. מצופה מגוף ממלכתי כדובר צה"ל כי ישתמש בסגנון ראוי ומכבד ובוודאי כאשר מדובר בתורת ישראל וברבני ישראל. כמו-כן, מצופה מצה"ל ומנהיגיו כי יאמצו סגנון מחבק ומפרגן לאלפי לוחמים קרביים אשר רואים ברבותיהם מורי דרך; מנהיגים לצד שירות צבאי משמעותי. גורם ממלכתי אשר מתבטא בסגנון הנ"ל פוגע לא רק בזרמים הדתיים בצה"ל ואף מאמת טענותיהם באשר להדרת הזרמים הדתיים אלא שפוגע בכלל האוכלוסייה היהודית".

עוד נטען במכתב שבעבר הקפידו במערכת הביטחון על כבודם של אחרים, "נזכיר כי במקרים שונים בעבר כאשר הועלתה טענה על פגיעה ברגשות הציבור, הגורמים הבכירים במערכת הביטחון דרשו התנצלות מיידית וכך נדרש מהם לעשות גם במקרה הנדון".

לסיום, כותבים בתנועה ודורשים משר הביטחון והרמטכ"ל לנקוט ביוזמה מעשית, "אשר על כן, מבוקש בזאת לדרוש מדובר צה"ל להתנצל על דבריו לאלתר באופן פומבי וככל שלא יעשה כן לפטרו מתפקידו אשר דורש התנהגות ממלכתית ונאותה". אם לא יפעלו כך, מאיימים בתנועה למדינה יהודית, שיפנו בנושא לבג"ץ, "ככל שלא תישמע התנצלות דובר צה"ל ו/או טיפול בסוגייה , הדבר יאלץ אותנו לצרף מכתבנו זה למערך המשפטי בפנייתנו לבג"ץ בנושאים הקשורים להדרת הציבור הדתי בצה"ל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן