דרישה מהאוניברסיטאות: הרחיקו סטודנטים שהביעו שמחה על חטיפת הנערים

בעקבות התבטאויות של סטודנטים מהטכניון ומאוניברסיטת אריאל שהביעו שמחה על חטיפת שלושת הנערים, תאי הסטודנטים של הבית היהודי: "שירכשו השכלתם מאוניברסיטת ביר זית"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 02/07/14 13:33 ד בתמוז התשעד

דרישה מהאוניברסיטאות: הרחיקו סטודנטים שהביעו שמחה על חטיפת הנערים
יחצ אריאל, צילום: יחצ אריאל

תאי הסטודנטים של הבית היהודי, 'ישראלים', דרשו מאוניברסיטת אריאל ומהטכניון להשעות לאלתר שני סטודנטים ערבים שהביעו שמחה על חטיפת שלושת הנערים.

"3 גולים לפלסטין". כך הגדיר את החטיפה מוראד אבו אלחג'א, מטמרה, סטודנט לרפואה מהטכניון בדף הפייסבוק שלו. סטודנטית באוניברסיטת אריאל התבטאה אף היא בחריפות בנושא. הסטודנטית, האיא חאג יחיא, העלתה סטטוס ובו כתבה: "חכו בעוד כמה ימים, החטופים ימסרו לכם ד"ש". כשנשאלה בידי סטודנטים לפשר הסטטוס נתנה דוגמאות מתורת הגזע והוסיפה את היטלר.

זמן קצר לאחר שהתפרסמה תגובת הסטודנט לרפואה, תא ישראלים בטכניון, פנה לנשיאות הטכניון בדרישה להרחיק את הסטודנט מהלימודים לאלתר. "הסטודנט מתעתד לקבל תואר דוקטור ברפואה, ואין הדעת נחה ממצב בו אדם המביע שמחה על פגיעה בחיי אדם או בחירותם, יוכל לשמש בעתיד כאדם שאמון על שמירה והצלת חיים אלו בדיוק", נכתב ע"י יו"ר התא יוחאי נדיב.

גם באוניברסיטת אריאל, תא ישראלים פנה לנשיא האוניברסיטה בבקשה להרחקת הסטודנטית מהתואר: "אנו עוקבים אחר התבטאויות הסטודנטית כבר מספר שבועות והשבוע הגיעו מים עד נפש. לא נוכל לסבול התבטאויות אשר נותנות לגיטימציה לטרור בין כותלי האוניברסיטה. בינינו יושבים סטודנטים ששכלו משפחה וחברים בפעולות טרור. אנו קוראים לאוניברסיטה למצות עמה את הדין ולהרחיק אותה לצמיתות מכותלי המוסד. אנו לא יורקים לבאר ממנה אנו שותים. מקומה לא איתנו. היא מוזמנת לרכוש את השכלתה באוניברסיטת ביר זית", כתבה דוברת התא, נוי שרפי.

מוראד אבו-אלהיג'א מסר בתגובה: "אתמול פורסם בתקשורת כי לאחר שנמצאו גופותיהם של שלושת הנערים שנרצחו, העליתי לעמוד הפייסבוק שלי סטטוס שבו לעגתי כביכול לאירוע ואף העליתי את תמונת הנרצחים. הדברים אינם נכונים. מדובר בעיוות גס ומניפולטיבי, שגרר אחריו גל של התלהמות ואיומים כלפיי. האמת היא זו: את הסטטוס פרסמתי יום לאחר החטיפה, בתאריך 13.6.14, והוא לא כלל את תמונות הנערים. מדובר בסוג של הומור שחור, אם תרצו בדיחה לא מוצלחת, ולכן מחקתי את הסטטוס בחלוף שעות ספורות ביוזמתי.

לעצם העניין: אני כואב את רציחתם של שלושת הנערים בדיוק באותה מידה שאני כואב רצח של פלסטינים, ובכלל זה נערים וילדים שנרצחו במהלך מבצע "שובו אחים", בהם גם הילד מחמוד דודין בן ה- 13.

צר לי שחלק מחבריי הסטודנטים ובעלי תפקידים בטכניון נגררו לתגובות מתלהמות וחסרות פרופורציה בהשפעת הפרסום המעוות והמסית, מבלי שטרחו לברר עמי את העובדות לאשורן.

ברור לי שחלק מהתגובות הבוטות והאלימות שואב ממקורות של גזענות ודעות קדומות, ובאווירה כזאת הטקסט נשפט לא על פי תוכנו האמיתי, אלא על פי זהותו הלאומית של הכותב".