דרישה: לפטר את אלכס אנסקי מגל"צ

בתגובה לדברים שאמר אנסקי בתכניתו על לימוד תורה בימי התנ"ך ("המעשיות האלה נמצאות רק במדרשים שמקצתם מאולצים ומגוחכים"), בתנועה למדינה יהודית דורשים לפטרו, "מחדל שמגיש בתחנה צבאית מתבטא במילים פוגעניות כנגד ציבור שלם"

חדשות כיפה 25/04/17 16:10 כט בניסן התשעז

דרישה: לפטר את אלכס אנסקי מגל"צ
פלאש 90, צילום: פלאש 90

התנועה למדינה יהודית שלחה אתמול (ב') מכתב למפקד גל"צ ירון דקל, בדרישה שיפטר את מגיש התחנה אלכס אנסקי, על רקע דברים שאמר על מדרשי חז"ל והציבור החרדי.

בשבוע שעבר התקיים ראיון בתכנית "מה בוער" עם ח"כ משה גפני. בראיון נשאל ח"כ גפני "מה יענה לאברך שיבקש את עצתו האם להתגייס לצבא או ללמוד תורה?" ובתשובה לשאלה הוא ענה כי "היה מייעץ לאברך שילמד תורה" והוסיף כי "בימי דוד המלך – חצי העם יצא למלחמה וחצי העם ישבו למדו תורה".

מספר ימים לאחר מכן התייחס לכך אנסקי בתכנית שהגיש ביום שישי האחרון. בדבריו הוא הלין על כך שברקאי ואלפי לא מחו על הדברים של ח"כ גפני שלטענת אנסקי כלל אינם נכונים. לטענתו לקביעתו של גפני אין כלל "בסיס במקרא".

לדבריו, "אין בימי דוד – הימים המתוארים בתנ"ך-  תיאור של לימוד תורה. אין דבר כזה, לא היו ישיבות אז. היינו צריכים לצאת לגלות בשביל זה, לגרש אותנו ממקומנו, ולהתחיל לעבוד ולשמור על אחדות העם, ולשרוד – רק אז התחילו ישיבות – אבל לא חשוב. בוודאי ובוודאי לא למדו תורה במובן שאנחנו מכירים היום".

בהמשך אמר המגיש הותיק כי "המעשיות האלה נמצאות רק בפירושים, במדרשים – שמקצתם מדרשים מאולצים באגדות, ולא סתם מאולצים – מגוחכים, ומאחורי כולם יש אינטרס. מה האינטרס? מי שנוח לו, עייף לו, קשה לו, כבד לו לעבוד כל בוקר, להשכים קום ולהתייגע, הוא רוצה לחיות על כתפי הציבור – מבחינה כלכלית או מבחינה ביטחונית כמו למשל מר גפני ויהדות התורה המפלגה שלו. מכל מקום, איך לומר – זה לא מעיין נובע מהמקרא".

"אבל מה, מה זה משנה?", שאל אנסקי וענה, "העיקר שמשה גפני יכול לנפנף בפרשנות המופרכת לפני ישראלים שמאזינים לגל"צ ולא קוראים כל-כך את התנ"ך, ומה לעשות – גורי לא ידע ורזי לא ידע אבל יש כאלה שיודעים"

בתנועה למדינה יהודית טוענים כי מאזינים רבים פנו אליהם בזעם על דברי אנסקי ולבסוף הם החליטו לשגר למפקד גל"צ ירון דקל, מכתב בדרישה לפטר אותו. "לא ברור", הם כתבו לדקל, "מהיכן העזות לומר דברים אילו על התורה שבעל פה- כמובן שבדבריו אילו משקף את דעתו השגויה בלבד ואינה נוגעת לכלל העם היהודי".

לטענתם, "תמוה לחשוב כי מגיש רדיו שם עצמו אוטוריטה לבקר מאמרים ופירושים אשר הינם תוצאה של לימוד ארוך ומפרך". בהקשר לדברים שאמר על הציבור החרדי נכתב כי " מומלץ לאנסקי לבקר באחת השכונות החרדיות וללמוד דבר או שניים על גמילות חסדים ועזרה לזולת אשר אינה מבחינה בין דתי לחילוני - בניגוד לאנסקי".

בתנועה מציינים כי "מדובר במחדל חמור אשר גוף ממלכתי ומגיש בתחנה צבאית הממומנת מכספי הציבור כולל של החרדים, אשר אמור להיות סמל הסובלנות והכבוד הצה"לי, מתבטא במילים פוגעניות וחריפות כנגד תורת ישראל, רבני ישראל וכנגד ציבור שלם".

תגובת גלי צה"ל טרם התקבלה, לכשתתקבל נפרסמה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן