דרישה: להדיח מהגוף הבוחר רבנים קיצוניים הפוגעים במתגיירים

מכון "עתים" פנה בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה כי יתערב וידיח מהגוף הבוחר רבני ערים שסירבו ועודם מסרבים להכיר בגרים שהתגיירו בשירותם הצבאי או במערך הגיור הממלכתי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/07/13 14:15 כו בתמוז התשעג

דרישה: להדיח מהגוף הבוחר רבנים קיצוניים הפוגעים במתגיירים
יחצ, צילום: יחצ

מכון ”עתים“ הגיש היום (ה‘) פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה להדיח מהגוף הבוחר את הרבנים הראשיים הבאים, רבנים ובעלי תפקידים שסירבו ועודם מסרבים להכיר בגרים שהתגיירו במסגרת שירותם בצה"ל ובמערך הגיור הממלכתי.

במכתב ששיגר עו“ד אלעד קפלן בשם הארגון, נכתב כי ”בין רבנים אלו ניתן למנות את הרב יהודה דוד וולפא, רב העיר ראשון לציון, הרב יוסף שיינין, רב העיר אשדוד, הרב יוסף בלוי, רב העיר אשקלון, הרב שמחה הכהן קוק, רב העיר רחובות“. הוא מציין כי ”עתים“ נאלצה לעתור לבג“ץ נגד חלק מהרבנים הללו, כדי לאפשר רישום נישואין לאותם גרים.

”רבנים אלו פוגעים בזהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל ופועלים בניגוד גמור לתורת ישראל המצווה אותנו "וגר לא תונה ולא תלחצנו כי גרים הייתם בארץ מצרים" וכן בניגוד לפסיקות בג"ץ אשר חוזרות ומדגישות כי אין לסבול פגיעה בגרים“, נכתב בפנייה, ”לא ייתכן כי הרבנים הראשיים לישראל, שמייצגים את פניה של היהדות בארץ ובעולם, ייבחרו על ידי אנשים שהשפילו וביזו אלפי מתגיירים. משפסלו אותם רבנים את הגרים, הם פסלו בכך גם את עצמם מבחירת הרבנים הראשיים“.

עו“ד קפלן הוסיף ואמר לכיפה כי "הועדה הבוחרת את הרבנים הראשיים תפקידה לבדוק בציציותיהם של המועמדים, אולם מסתבר שגם היא עצמה צריכה לעשות בדק בית. לא ייתכן שבגוף הבוחר את הרבנים הראשיים יכהנו רבנים שהשפילו וביזו אלפי מתגיירים, תוך שהם מזלזלים בהוראות החוק ובזהותה היהודית והדמוקרטית של המדינה. שיפור מערך הגיור הוא משימה יהודית וציונית ראשונה במעלה. לרבנים הראשיים תפקיד מכריע בהתנהלות מערך הגיור במסגרת תפקידם כ"ראשי העדה הדתית" המוסמכים לעצב את מדיניות הגיור ולהעניק "תעודת המרה", שהיא תעודת הגיור הרשמית של המדינה. אי לכך, יש צורך למנות רבנים בעלי שיעור קומה הלכתי, שמבינים את צרכי השעה ופועלים מתוך תפיסה של אהבת הגר“.