דרוש: ´גוי של שבת´ לעבודה בהייטק

מה עושות חברות הייטק בבעלות חרדית-דתית שנתקלות בבעיה בשבת? פונות לאדי נבואני שייסד חברה שכל ייעודה הוא לשמש לאותן גופים כ-'גוי של שבת' גם בעולם המחשבים

חדשות כיפה 26/04/17 11:18 ל בניסן התשעז

בשנים האחרונות יותר ויותר חברות הייטק מעסיקות עובדים ועובדות מהמגזר החרדי. אך מה עושים כשעולה הצורך לפתור בעיות בשבת כשבחברה עובדים חרדים ודתיים רבים או שהיא בבעלות חרדית? הכירו את החברה שמספקת שירותי 'גוי של שבת' גם לחברות ההייטק.

אדי נבואני, הוא מהנדס תוכנה בעל ותק של יותר מעשור בעולם ההייטק. לפני מספר שנים הוא ייסד, יחד עם מספר שותפים, את חברת 'רידי סופטוור', חברה שמתמחה במתן תמיכה טכנית 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. הסיבה שחברות רבות המקפידות לשמור שבת משתמשות בשירותי החברה, היא העובדה שכל העובדים בה משתייכים למגזר הדרוזי, כולל נבואני עצמו המשמש כמנכ"ל החברה.

"בשנת 2009", מספר נבואני ל'כיפה', "פנתה אלי חברת הייטק שבעליה החרדי לא היה מעוניין שהיא תפעל בשבת. בדרך כלל בחברות הייטק לא עובדים בשבת, אך לעתים אין ברירה במיוחד אם יש להן לקוחות מחו"ל. לחברה ההיא היה צורך להפעיל איזה שירות בשבת ומאחר ויש לי רקע בתחום ההייטק ואני גם דרוזי, פנו אלי".

"חברות מהמגזר החרדי", הוא ממשיך לספר, "גם כך פונות לא מעט לאנשי מקצוע שאינם יהודים כשהן צריכות שירות בשבתות וחגים, אך לא תמיד ניתן להתאים בין הצורך לאיש המקצוע". לכן, כשפנו אליו שוב ושוב בבקשות לעזרה בשבת, הוא החליט לייסד חברה שלמה שתעסוק במתן שירותים דומים ומוכוונת למגזר העסקי החרדי-דתי. 

לדבריו, הוא בקשר עם מספר רבנים שבקיאים בעולם ההייטק והתורה כאחד ומדגיש כי עובדיו הם "בעלי נסיון בחברות גדולות כקטנות כמו אינטל, מיקרוסופט, פיליפס ועוד". נבואני גם מציין שמעבר לעובדה שעובדיו משתייכים למגזר הדרוזי, "כולם בוגרי שירות צבאי, ובעתיד אנו מתכוונים להעסיק גם בנות דרוזיות בוגרות שירות לאומי עם  נסיון בהייטק".