דרום אפריקה החליטה לסמן מוצרים המיוצרים בהתיישבות

את ההחלטה קיבל שר המסחר והתעשייה של המדינה, ד"ר רוב דיוויס. יו"ר מועצת יש"ע: לא פלא שהוא יהודי, שוב מוכח שהשמאל הקיצוני מוביל את מסע התעמולה נגד ישראל

חדשות כיפה אורי פולק 19/05/12 21:55 כז באייר התשעב

דרום אפריקה החליטה לסמן מוצרים המיוצרים בהתיישבות
ממשלת דרום אפריקה, צילום: ממשלת דרום אפריקה

שר המסחר והתעשייה של דרום אפריקה החליט כי מוצרים מישראל שיוצרו מעבר לקו הירוק, הנמכרים בדרום אפריקה, יסומנו ככאלה שיוצרו "בשטחים הכבושים".

על פי הצו שפרסם השר, ד"ר רוב דיוויס, הוחלט כי "צרכנים בדרום אפריקה אינם צריכים להיות מוטעים, ולהאמין שמוצרים שמקורם בשטחים הפלסטיניים הכבושים, הם מוצרים שמקורם בישראל". הצו אמור להיכנס לתוקפו ב-1 ביולי הקרוב, לאחר שתנתן למתנגדים לצו את ההזדמנות לערער עליו.

ישראל החליטה לזמן לשיחת הבהרה ונזיפה את שגריר דרום אפריקה בישראל, בעקבות ההחלטה. גורמים במשרד החוץ טענו כי "מדובר בהחלטה גזענית, חבל שדרום אפריקה שסבלה במשך שנים מגזענות היא זו שמובילה את המהלך הזה". במידה והצו ייכנס לתוקפו, דרום אפריקה תהיה המדינה הראשונה בעולם המסמנת מוצרים המיוצרים בהתיישבות.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, טען בתגובה לצו כי "כמה לא מפתיע שמקבל ההחלטה, שר המסחר והתעשייה של דרום אפריקה רוב דייויס, הוא יהודי. שוב מוכח שיהודים מן השמאל הקיצוני מובילים בחדווה רבה את מסע התעמולה נגד מדינת ישראל. כך ג'יי סטריט בארה"ב, וכך דייויס וגולדסטון בדרום אפריקה. אנו נתגבר".

יו"ר המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הוסיף כי "שוב מוכח שאת ארגוני השמאל הקיצוני בארץ ובחו"ל לא מעניינת כלל רווחת הערבים ביו"ש, אלא רק הרצון לפגוע במתיישבים ובמדינת ישראל". לדבריו, "לשמחתנו, החרמות הללו מצליחים רק בתקשורת ולא פוגעים בשטח, כך שאלפי יהודים ואלפי ערבים ימשיכו לעבוד ולהתפרנס יחד התעשייה הפורחת בשומרון ולחזק את הדו-קיום".