דעה: ובא לציון גו(א)ל!

התגובות הראשוניות בנוגע לשריונו של אלי אוחנה אומנם מביעות תדהמה וזעם, אך אלי בן שלום מאמין שבסופו של דבר הכל יבוא על מקומו בשלום

חדשות כיפה אלי בן שלום 28/01/15 13:40 ח בשבט התשעה

דעה: ובא לציון גו(א)ל!
Shutterstock, צילום: Shutterstock

התגובה הראשונית - תדהמה. ליתר דיוק - בדיקה חוזרת אם זה באמת קראתי נכון. אחרי מחשבה נוספת - המתנה להכחשה רשמית. רק אחרי כמה דקות ובדיקות נוספות נופל האסימון שזה באמת קרה - בתזמון מושלם מבחינתו - רגע אחרי אישור ההסכם עם תקומה, שבעצם מסנדל את ההליכה המשותפת לבחירות, מודיע בנט על שריון של מי שבאמת היה הכי חסר בעשירייה הראשונה - אלי אוחנה.

ואז אתה מתחיל לחשוב - תגיד לי, הכל בסדר איתו? הוא התחלק על השכל או משהו? ואולי באמת מאז ההכרות האחרונה שלי עם אוחנה, בעת הקריירה המפוארת שלו בימק"א וטדי, הוא עשה משהו בעל ערך מוסף - טיפח ילדים בעיירות פיתוח, סייע לאוכלוסיות מוחלשות, קידם פרויקטים של ספורט לנוער בסיכון. אבל לא, שום דבר כזה לא מוזכר. מה שכן עולה על פני השטח, מעבר לילדות בגן סאקר (שהיא באמת לא נושא לזלזול, אך לא מלמדת על שום יכולת להיות נבחר ציבור), הוא - חוסר עקביות פוליטי עקבי (ליכוד-קדימה-בית יהודי), תחום עיסוק מאוד מוגדר - כדורגל, ודי זהו.

לאחר מכן מתחיל מסע של כדורגלנים ומזרחיים שטוענים שזו גזענות והתנשאות והשד (העדתי?) יודע מה עוד. ואתה יודע בלב שלא, זו לא הסתייגות ממזרחיים, וכן, זו כן הסתייגות מכדורגלנים, כי הספורט התחרותי הוא ממש לא ערך בחיים של אנשים ערכיים אלא מקסימום תחביב, ולכנסת אתה שולח אנשים שמייצגים ערכים ולא דברים נמוכים הרבה יותר (וכולם יודעים איך מתנהל הספורט התחרותי ובמיוחד הכדורגל בארץ. וממש, ממש לא צריך להתנצל על כך.

אבל יו"ר המפלגה אינו מתרגש - לא ממצביעים, לא מחברי מרכז, לא מחברי כנסת וודאי לא מרבנים שטוענים שהוא הגזים. הוא ממשיך בשלו וזהו.

וללב מתחילה להתגנב ההכרה שכמו כל מיני צפרדעים גם את הצפרדע הזו הוא יצליח להאכיל אותנו. זה לא יהיה קל, אבל בסוף החודשיים האלה זה יצליח. קלוגהפט יעבוד שעות נוספות על טקסטים מסוגננים עם משפטים מהוקצעים וציטוטים מתוך מקורותינו (בטח יעזרו לו בזה החבר'ה שבעת שגרה מתעסקים עם הרבנים, אולי אפילו יגייסו כמה פסקאות של הרב זצ"ל); מר אוחנה יתחיל להסתובב בהתנחלויות ובמוסדות חינוך ולפזר סופרלטיבים; מי שיסתחבק עם הבסטיונרים בסיורים משותפים במחנה יהודה ובשוק הכרמל יהיה נפתלי ואוחנה ישמור על פאסון. למרבית חברי הכנסת והמתמודדים ירדו קצת הפיוזים והם ייזכרו שכדאי להם להמשיך לרקוד לחליל כי אם לא הלך עליהם. אז נתחיל לשמוע זמירות כמו - הוא אדם כל כך מיוחד, שהצליח מאפס לבנות כזו אישיות מדהימה, או - אף פעם לא ידעתי שאנשים ערכיים כל כך צומחים בספורט. והרבנים? - הרבנים יפנימו סופסוף שהגאולה מתקדמת גם בדרכים עקלקלות ועקיפות, וזו הדרך הטובה ביותר להנחיל את ערכי הציונות הדתית למדינה. ובא לציון גו(א)ל! בב"א.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן