דני דנון: אני חווה אנטישמיות באו"ם

שגריר ישראל באו"ם דני דנון, בנאום ראשון על האנטישמיות החדשה. דנון מעיד כי הוא חווה אנטשמיות באו"ם מדי יום. "22 החלטות נגד מדינת ישראל, ואף לא החלטה נגד סוריה. זוהי עלילת דם!"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 31/01/16 19:27 כא בשבט התשעו

דני דנון: אני חווה אנטישמיות באו"ם
Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90, צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

הערב (א') נערך הכנס הראשון שעסק בנושא האנטישמיות המודרנית והBDS במרכז מורשת בגין בירושלים. שגריר ישראל באו"ם העיד כי הוא חווה יום יום בעבודתו קושי רב להסביר את מדינת ישראל "אני ומשפחתי עברנו לייצג את מדינת ישראל באו"ם, גרים בניו יורק. אתם יודעים שזוהי עיר יהודית וחזקה, אבל חוצים ונכנסים לבניין האו"ם וזה עולם אחר. אני מרגיש גאווה גדולה לייצג את מדינת ישראל, אבל האנטישמיות והBDS מורגשים שם כל הזמן".

לדבריו, האו"ם מנהל מוסר כפול, נאבק בטרור- אבל לא בטרור שמופעל נגד ישראל: "יש פה הסטה, שרוצים שנשקיע במקומות מסויימים בישראל, וחרמות. יש כאלה שקוראים להחרים מוצרים שנוצרו בארץ ישראל. לצערי הרב, המספרים לא משקרים ואני רוצה לחלוק אתכם מספרים שאני חווה באו"ם. בשנת 2015 בעצרת הכללית של האו"ם, עברו 22 הצעות החלטה נגד מדינת ישראל. באותה עצרת עברה החלטה אחת נגד איראן. החלטה אחד נגד צפון קוריאה, ולגבי סוריה, כמה החלטות עברו שם? אפס. למרות ששם יש 250,000 הרוגים. אבל באו"ם מדברים רק על ישראל".

עוד הוסיף דנון כי מזכ"ל האו"ם מביע עמדות שלא תומכות בישראל "מזכ"ל האו"ם נותן הצדקה או הבנה לטרור, דברים כאלו, הם התחמושת של הBDS. מועצת הביטחון של האום התכנסה עשרות פעמים, 12 הצעות החלטה - גינו את הטרור בכל העולם, בקליפורניה, בצרפת ובצדק. אבל למקום אחד, לא התייחסו לגינוי הטרור וכולנו יודעים שהמקום הזה הוא ישראל. זו בדיוק המשמעות של מוסר כפול, של דו פרצופיות. שאומרים, אנחנו מגנים את הטרור באשר הוא, אבל כשזה מגיע לישראל, יש לנו יותר מדי הרוגים, מאות פצועים. הדברים האלה לא מקובלים והם ראויים למאבק".

דנון ציין "חלק בתוכנו אומרים שזה שטויות. בואו נתעלם. אסור להתעלם מהBDS. האיום על ישראל הוא לא כלכלי. האיום הוא פסיכולוגי, מנסים להרחיק את הדור הבא מלעסוק בישראל. סטודנטים יהודים שביקרו בישראל, אומרים שלעסוק בישראל בימים אלו, זה לא נשמע טוב. המטרה של האויבים שלנו, היא שנתבייש, צריך לבוא בראש מורם ולומר את האמת שלנו ולהאבק עליה. וכשאתה מאמין באמת, זה עובר הלאה".