דני דיין: ניסיון להמליך מלאכותית את אבו מאזן היה נגמר בקטסטרופה

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין טוען כי למרות ביקורת הציבור, המלחמה נוהלה נכון. לדבריו "כניסה לעזה הייתה משמעותי רק אם נועדה למוטט את שלטון החמאס"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/08/14 14:22 ז באב התשעד

דני דיין: ניסיון להמליך מלאכותית את אבו מאזן היה נגמר בקטסטרופה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

על רקע הביקורת הציבורית המתנהלת על סיום מבצע צוק איתן ללא הישגים משמעותיים הנראים לעין, יוצא יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין להגנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשבח אותו על מערכה שנוהלה באופן נכון.

"כניסה לעזה הייתה משמעותית רק אם נועדה למוטט את שלטון החמאס", הוא אומר בניגוד לדעת חלק גדול מהציבור הישראלי וטוען כי הדבר היה יעיל רק כדי להמליך את אבו מאזין על עזה מסיבות פוליטיות או צבאיות, ולא כדי לאחד את עזה עם יו"ש. “זה לא התפקיד של צה"ל. לא לשם כך אנחנו שולחים את בנינו לקרב".

"אבו מאזן שולט ברמאללה אך ורק כי אנחנו בשטח ולכן החמאס לא יכול לתפוס את השלטון”, הוא מבהיר. "מי היה אמור להבטיח בכוח את שלטון אבו מאזן על עזה ובאיזה מחיר? הרצון להמליך מלאכותית את אבו מאזן על העזתים מזכיר את הנסיון שעשינו בעבר לכפות את באשיר ג'מאייל על הלבנונים. גם כאן היה נגמר בקטסטרופה”.

דיין משבח את מדיניות הממשלה וצה"ל בעניין החיילים הנעדרים, בכך שהכריזו עליהם כחללים, ומבהיר כי הדבר גרם לעיקור הישג החמאס. עוד הוא מבהיר כי "החמאס איבד כמעט את כל מנהרותיו ההתקפיות לחומר הנפץ ולדי-ניינים הצה"ליים ועוד היד נטויה. כמו כן, איבד את רוב הרקטות שלו לכיפת ברזל ולשטחים הפתוחים. חידוש המלאי היום, כשסיסי שולט במצרים, יהיה קשה מאד עד בלתי אפשרי”. לסיכום הנושא הוא מסביר. “בגדול, המלחמה נוהלה נכון", ומוסיף: "יסלחו רבים מחבריי המתהלכים ממורמרים בשעות אלה: כן, ניצחנו!”.