דני דיין מתנגד לנישואין חד מיניים? כנראה שלא

לאחר שבסרטון "כיפה" אמר דני דיין כי אינו תומך בנישואין של זוגות חד מיניים, הוא טוען הערב כי מדובר היה במעידה לשונית "עליה אני מתייסר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/02/15 20:36 ב באדר התשעה

דני דיין מתנגד לנישואין חד מיניים? כנראה שלא
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אני תמוך לגמרי בנישואין חד מיניים. כל הבירבורים שהוספתי בראיון מסויים היו מעידה לשונית עליה אני מתייסר", כתב הערב יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין בחשבון הטוויטר שלו, כשהוא חוזר בו מדבריו שנאמרו במסגרת סרטון של אתר 'כיפה' שעורר סערה.

כזכור, במסגרת סרטון 'כיפה' שעסק בנושא נישואין חד מיניים אמר לפני כחודשיים דני דיין כי "לא תפקידה של המדינה למנוע זוגיות כזו. אם הבת שלי הייתה רוצה עם ערבי חלילה בשבילי זה היה אסון אבל אני לא חושב שהמדינה היא זו שצריכה למנוע את זה ממנה. אני בחינוך שלי צריך למנוע את זה ממנה. הסוגיה הפוליטית, איך זה מתרגם לחוק, אני בנושא הזה אתייעץ גם עם רבנים וגם עם אנשים אחרים ורק אחר כך אקבע דעה מתוך הבנה שאני נמצא בבית היהודי".

מנגד, הערב חוזר בו דיין מהדברים וטוען כי מדובר במעידה לשונית בלבד. "הזדמנות טובה גם בשבילי להכות על חטא. אני תומך לגמרי בנישואין חד-מיניים. כל הבירבורים שהוספתי בראיון מסויים היו מעידה לשונית עליה אני מתייסר", כתב דיין בטוויטר.

בתגובה לידיעה זו מסר דני דיין: "גם במהלך הפריימריז אמרתי (בסרטון של ״כיפה״) שאין זה תפקידה של המדינה למנוע זוגיות בין 2 אנשים. אך הוספתי בכל זאת, שבכל מה שנוגע בחקיקה בתחום - אתייעץ עם רבנים ואחרים ואנהג מתוך הבנה שאני נמצא בבית היהודי. גם אמרתי שבנושאי דת ומדינה בכלל אנהג על פי עמדת הסיעה, גם אם היא שונה מעמדתי. משהתחייבתי (גם אם היתה טעות להתחייב) כך הייתי נוהג אילו הייתי מייצג את הבית היהודי בכנסת. ואולם עכשיו כבר אינני חלק מרשימת הבית היהודי ועל כן דעותי מחייבות אותי בלבד".

צפו בדבריו לפני כחודשיים:

[embed]

]